نسخه چاپی

میوه ای برای مبارزه با آلودگی هوا

انار میوه خوشمزه و سالمی است كه سرشار از آنتی اكسیدان‌ها، ضد تومور و ویروس است. منبع خوبی از ویتامین A، C، E به همراه اسید فولیك است كه می‌تواند تمام بدن را از سموم تصفیه كند.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، انار می‌تواند مشکلات قلبی و عروقی، گردش خون، اختلالات معده، سرطان، مشکلات دهان و دندان، آرتروز، کم خونی و دیابت را رفع کند. دانه‌های انار را می‌توانید در سالاد، دسر، به صورت شربت، آب‌گیری و… استفاده کنید. انار می‌تواند برای تمیز کردن پوست و گلودرد مفید باشد.



تحقیقات به ثبت رسیده در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان می‌دهد که انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و می‌تواند کلسترول LDL را اکسیده کند. شربت انار برای درمان آسیب غضروف‌ها و محافظت نوزادان از آسیب‌های مزی وارد شده در زمان تولد مفید باشد. مزایای دارویی انار از قدیم تا امروز در طب سنتی قرار دارد.



اختلالات معده

پوست انار، پوست و برگ آن برای اختلالات معده و اسهال ناشی از مشکلات گوارشی مفید است. نوشیدن چای ساخته شده از برگ‌های این میوه، هم‌چنین در درمان مشکلات گوارشی کمک می‌کند. آب انار برای اسهال خونی و مشکلاتی از این قبیل نیز مناسب است.



مشکلات قلبی

مصرف منظم آب انار می‌تواند جریان خون را به خوبی حفظ کند. بنابراین خطر حملات قلبی و سکته مغزی کاهش می‌یابد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار کمک می کند تا خون لخته نشده و روشن و رقیق باشد.



سرطان

انار دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان فلاونوئید است که برای مقابله با رادیکال‌های آزاد هوا که منجر به سرطان می‌شود، مؤثر است. سرطان پروستات و پستان توسط انار دفع می‌شود. مصرف منظم آن مبارزه کامل با سلول‌های سرطانی بدن را منجر می‌گردد.



مراقبت از دندان

انار ضد باکتری و ضد ویروس است و پلاک دندانی را کاهش داده و در برابر بیماری‌های مختلف دهان و دهان مفید است.



آرتروز

انار بیماری‌های آترواسکلروز و آرتروز را کاهش می‌دهد. با سخت شدن دیواره‌های شریانی در غضروف و مفاصل آرتروز ایجاد می‌شود، انار سبب شکستن این سختی می‌گردد.



کم خونی

جریان خون سالم می‌تواند با مصرف این میوه شکل بگیرد. انار سبب تقویت خون شده به ویژه خستگی، سرگیجه، ضعف و کاهش شنوایی در افراد کم خون را از بین می‌برد.



دیابت

افراد مبتلا به دیابت با نوشیدن آب انار خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف کرونر را در خود کاهش می‌دهند. از این رو بیماری‌های قلبی نیز در آنها کاهش می‌یابد.



مادران بارداری که انار بیشتری میل می‌کنند مانع از نارسی نوزاد خود می‌گردند. هم‌چنین انار مانع بیماری آلزایمر، پیروی زودرس، چین و چروک پوست، افسردگی پس از یائسگی نیز می‌شود. هم چنین، انار در اختلالات نعوظ مفید است.



این میوه آبدار و خوشمزه را برای جلوگیری از بیماری‌ها میل کنید. به خصوص فصل سرد سال که آلودگی هوا دو چندان می‌شود با انار به جنگ با رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های سمی هوا که با سلول‌های خونی آمیخته شده و آنها را دچار تغییر شکل می‌دهند)، بروید.

۱۳۹۵/۸/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...