نسخه چاپی

طوفان۸۰ كیلومتر در همدان ۴۰ اصله درخت را شكست

مدیرعامل سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهرداری همدان گفت: بر اثر وزش تندباد 80 كیلومتر در ساعت روز پنج شنبه، 40 اصله درخت در سطح شهر همدان سقوط كرد، و شاخه 250 اصله درخت نیز بر اثر تندباد شكسته شد ولی خوشبختانه شكسته شدن درختان خسارت جانی نداشته و تنها به دو خودروی پارك شده در خیابان خسارت وارد شده است.

به گزارش نما به نقل از خبر آنلاین؛ معراج عاشورلو، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: تلاش این سازمان بر حفظ و مراقبت از درختان است، ولی برخی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همدان را به مواردی متهم می‌کنند که درست نیست و به طور قطع سازمان فضای سبز تلاش بسیاری برای حفاظت از درختان این شهر دارد.

وی درباره برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر نیم ‌بُر کردن درختان شهر همدان نیز گفت: این اقدام توسط برخی از افراد سودجو در سطح شهر انجام می‌شود تا به منافع خود در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت و ساز برسند.


محمدرضا بیاناتی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان نیز در خصوص طوفان پنج شنبه به خبرنگار ما گفت: ساعات اولیه روز پنج شنبه تندبادی در همدان آغاز و رفته رفته به سرعت آن افزوده شد که در نهایت مرکز هواشناسی همدان سرعت آن را بیش از 80 کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: این تندباد خسارت‌ها و آسیب‌های را برای مردم، تاسیسات و مدیریت شهری در پی داشت ولی خوشبختانه خسارت جانی نداشته و بیشتر خسارت‌ها مالی بوده است.


بیاناتی اظهار داشت: سقوط تیر برق، دکل مخابراتی، درختان، شاخه‌ها و سازه‌های سبک از جمله خسارت‌هایی بوده است که روز گذشته به شهر همدان وارد شده ولی روز گذشته روز امتحان مدیریت شهری همدان و کارکنان شهرداری نیز بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان با اشاره به اینکه روز شلوغ و پرحادثه‌ای در همدان رقم خورد، گفت: تا ساعت 19 روز پنج سنبه 650 تماس با سازمان آتش‌نشانی انجام شد، که این تعداد تماس نسبت به روزهای عادی دو برابر شد و در نهایت 44 عملیات توسط نیروهای آتش نشانی انجام شد.

وی افزود: از این تعداد 20 مورد اطفا حریق بوده که به سبب وزش باد و اکسیژن‌رسانی حریق در بخش‌هایی از باغات همدان گسترش یافته بود.

بیاناتی به ایمن سازی تعدادی از درختان در حال شکستن نیز توسط نیروهای آتش‌نشان اشاره کرد و گفت: شکستگی شیشه و سقف بازار، بلند شدن شیروانی‌ها و سازه‌های سبک ساختمانی و سقوط یک دکل مخابراتی از جمله خسارت‌ها و حوادث روز گذشته بود که تا حد امکان ایمن‌سازی لازم انجام شد.


مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان بخشی از عملیات‌های سازمان را مربوط به قطعی برق و محبوس شدن افراد در آسانسور دانست و تصریح کرد: یک مورد تصادف منجر به جرح و فوت در بلوار ارم نیز رخ داد که نیروهای آتش‌نشانی نخستین یگان حاضر در محل بودند.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...