نسخه چاپی

آماده باش هلال احمر برای بازگشت زائران اربعین

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از برنامه ریزی و پیش بینی امكانات لازم برای بازگشت زائران پیاده اربعین حسینی در مرزهای كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از میزان، مرتضی سلیمی در بازدید از مرزهای کشور با اشاره به تجربه سال گذشته در هنگام بازگشت زائران از عراق، گفت: بر این اساس برنامه ریزی لازم برای تقویت قرارگاه های مرزی و پایگاه های امدادی استان های مرزی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در مسیر بازگشت زائران آمادگی بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر محورهای کشور در هنگام بازگشت زائران شلوغ است و هم اکنون در مرز مهران با تجمع زائران رو به رو هستیم، لذا ۲۰۰ نیروی امدادی را از استان کرمانشاه به ایلام فرستاده ایم تا اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۵۰۰ چادر را راه اندازی کنند.


سلیمی با اعلام اینکه تمامی پایگاه های استان لرستان در آماده باش کامل است، اظهار کرد: به علاوه انبارهای استان خوزستان را با ۱۰ هزار تخته پتو تجهیز کردیم.


سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به تقویت نیروهای امدادی استان ایلام، گفت: به علاوه ۲۰۰ هزار قوطی کنسرو در انبارهای این استان تجهیز شده است.


وی با اعلام افزایش آمبولانس های مستقر در قرارگاه های مرزی به ۲۵ دستگاه، افزود: امسال خروج زائران از مرزها همزمان نبوده و تعدادی از زائران زودتر از موعد در حال بازگشت هستند و لذا تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است.


سلیمی با اعلام اینکه تدابیری برای اسکان اضطراری زائران در مرزها اندیشیده شده است، ادامه داد: در این زمینه با مدارس و مساجد استانهای مرزی هماهنگی لازم انجام شده تا در صورت نیاز زائران در آنها اسکان پیدا کنند.


به گفته وی، شهرهای اطراف شلمچه و چذابه ریزساخت های مناسبی برای اسکان زائران دارد و در مهران نیز اردوگاهی راه اندازی شده و در صورت نیاز امکان افزایش این اردوگاه وجود دارد.


سرپرست سازمان امداد و نجات اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات و انجام هماهنگی های لازم، روسای قرارگاه ها را برای بازدید تمامی پایگاه های استان های مرزی که در آنها خدمت می دهند، اعزام کرده ایم.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...