نسخه چاپی

بازگشت پرونده سفارت عربستان به دادسرا

وكیل مدافع دو تن از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان می‌گوید« دادگاه كاركنان دولت به اتهام تخریب رسیدگی نكرده و پرونده را در ارتباط با این اتهام به دادسرا بازگردانده است.»

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ محمد نریمانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه اتهام تخریب نیاز به شاکی خصوصی دارد و در این پرونده نیز شاکی خصوصی وجود نداشت، دادگاه پرونده را دو بخش کرده و آن بخش را که مربوط به اتهام تخریب است به دادسرا بازگردانده تا هر وقت شاکی خصوصی وجود داشت، رسیدگی شود.

این وکیل دادگستری افزود: طبق قانون، اگر اتهامی نیاز به شاکی خصوصی داشته باشد و شاکی خصوصی نباشد، نباید رسیدگی شروع شود.

نریمانی افزود: در هر حال، این بخش از پرونده حمله به سفارت عربستان به دادسرا بازگشته و اینکه در آینده شاکی خصوصی خواهد داشت یا خیر، بحث دیگری است.

وکیل مدافع دو تن از متهمان پرونده سفارت عربستان در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توان گفت این بخش از پرونده مفتوح است یا خیر اظهار کرد: به عبارتی این بخش از پرونده به دادسرا بازگشته و تا زمان مراجعه شاکی خصوصی، پرونده بایگانی می‌شود و آن طور که برخی رسانه‌ها منتشر کرده بودند، متهمان در ارتباط با اتهام تخریب، تبرئه نشدند.

به گفته نریمانی در ارتباط با اتهام اخلال در نظام و امنیت عمومی، یکی از موکلانش به 91 روز حبس تعلیقی و موکل دیگرش به 6 ماه حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شده است.

طی این گزارش، 28 و 29 تیر امسال، دادگاه رسیدگی به اتهامات 21 نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان در شعبه 1058 دادگاه کیفری کارکنان دولت برگزار شد. مشارکت در تخریب عمدی اموال سفارت عربستان و اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تجمع غیرقانونی، دو اتهام متهمین این پرونده بود.

دادگاه کارکنان دولت 3 نفر از متهمان این پرونده را به 6 ماه حبس تعزیری و شلاق، مابقی را به 91 روز حبس تعلیقی و 5 نفر را نیز از اتهامات منتسبه تبرئه کرده است.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...