نسخه چاپی

رونمایی از موشك تازۀ ارتش تركیه

مراسم تحویل سیستم موشكی «كاسیرقا» به ارتش تركیه كه توسط شركت «راكت سان» در كشور ساخته شده است با حضور فكری ایشیك، وزیر دفاع تركیه برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از آناتولی، وی در مورد ویژگی های این سیستم موشکی گفت: "کاسیرقا که به شکل کامل توسط راکت سان طراحی و ساخته شده، تا برد 120 کیلومتری قابلیت نشانه گیری دقیق دارد.

ایشیک افزود: شکر خدا هم اکنون هم نیازهای داخلی کشور به این نوع تجهیزات را با امکانات ملی و داخلی برطرف کرده ایم و هم به عنوان کشور صادر کننده این نوع تکنولوژی به کشورهای دوست و برادر تبدیل شده ایم. سیستم کاسیرقا بهترین نمونه برای این کاربرد است".

وزیر دفاع ترکیه همچنین عنوان کرد که با تحویل سیستم موشکی کاسیرقا، قابلیت ضربه زنی و حمله ارتش ترکیه تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به بحث های موجود در رابطه با سیستم دفاع موشکی مناسب برای ارتش ترکیه نیز گفت: "فعالیت‌های ما برای رفع این نیاز ادامه دارد. البته این تلاش تک بعدی نیست و فقط با روسیه درباره اس-400 مذاکره نمی کنیم، علاوه بر آن با کشورهای دیگری که دارای این سیستم هستند نیز وارد مذاکره می شویم. برخورد روسیه فعلا مثبت است".

ایشیک تصریح کرد: "در همین راستا امیدواریم که به ویژه کشورهای عضو ناتو بیشتر تلاش کنند و ما هم سیستم موشکی هماهنگ با ناتو داشته باشیم. با این حال ما هرگز پیشنهاد روسیه را نیز نادیده نمی گیریم. روی این موضوع با دقت کار می کنیم. هدف نهائی ما نیز این است که سیستم‌های دفاع هوایی و موشکی را خودمان تولید کنیم".

وزیر دفاع ترکیه در مورد روند عملیات آزادسازی الباب سوریه نیز گفت: در این منطقه تنها ترکیه حضور ندارد. همه تحولات منطقه از طریق نیروهای نظامی کشور ما و با هماهنگی کامل با نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا و روسیه صورت می گیرد.

او در پایان تصریح کرد: "در منطقه عناصر مختلفی با منافع گوناگون حضور دارند. در این برهه ترکیه در حال حفظ منافع خود و منطقه بوده و در تلاش برای برقراری امنیت در سطح بسیار بالایی در این منطقه است. در خصوص الباب ترکیه٬ روسیه و آمریکا نظرات متفاوت دارند. در این مرحله سعی داریم تا موضوع را با مذاکره و ارتباط با طرفین پیش ببریم".

تولید قطعات اولیه موشک زمین به زمین 302 میلی متری و سیستم سلاحهای مربوط به آن نیز به پایان رسید. در این مراسم قطعات مربوط به پرتاب٬ حمل و راه اندازی این موشک به نیروهای مسلح ترکیه تحویل داده شد.

این موشک که توسط راکت سان (Roketsan) و با تکیه بر منابع و قابلیت های ملی ترکیه طراحی، توسعه و تولید شده است به علت قدرت بالا هدف گیری و تخریب قادر خواهد بود از فاصله 30 تا 120 کیلومتری اهداف حساس را شناسایی کرده و به طور موثر و شدید هدف آتش قرار دهد. این سیستم با این ویژگی های برجسته و با فراهم کردن قدرت شلیک دقیق و بالا می تواند امکان پیشیبانی آتشباری کامل را به نیروهای مانور دهد.

لازم به یادآوری است شرکت «آسلسان» تولید کننده سیستم دفاعی ترکیه نیز قراردادی به ارزش 62 میلیون لیر؛ معادل 18 میلیون و500 هزار دلار به منظور تهیه سیستم لیزر برای علامت گذاری هدف با وزارت دفاع ملی کشور امضا کرده است.
شرکت آسلسان این سیستم را برای تامین نیاز نیروهای مسلح ترکیه تهیه می کند.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...