نسخه چاپی

اعلام محبوب‌ترین نام‌های ایرانیان در سال جاری

به گزارش نما - ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه فاطمه و امیرعلی دارای بیشترین فراوانی در نامگذاری‌های سال جاری است، گفت: از ابتدای سال تاکنون با ثبت 67 نام نامناسب جلوگیری شده است.

سیف الله ابوترابی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به بیان گزارش اجمالی از ثبت احوال کشور در چند ماهه اخیر پرداخت و اظهار کرد: در آستانه صدمین سال تاسیس ثبت احوال قرار داریم. این سازمان در سوم دی ماه 1297 تاسیس شده و اولین سند هویتی کشور برای بانویی به نام "فاطمه ایرانی" صادر شده است و همواره فاطمه محبوب‌ترین نام بوده است.

وی افزود : در سال جاری نیز نام «فاطمه» بیشترین فراوانی را در جمعیت اناث و «امیرعلی» نیز بیشترین فراوانی را در جمعیت ذکور داشته است.


به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ، نام دارای فراوانی برای دختران در سال جاری به ترتیب فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا، زینب، حلما، باران، فاطمه زهرا، ریحانه و رها و برای پسران نیز امیرعلی، امیر حسین، علی، ابوالفضل، حسین، محمدطاها، امیرعباس، محمد حسین و امیرمحمد است.

ابوترابی ادامه داد:در ماه محرم جاری نیز نام های امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعلی، امیرعباس برای پسران و نام های فاطمه، زهرا، زینب و نازنین زهرا برای دختران دارای بیشترین فراوانی بوده است.

وی با اشاره به ممنوعیت نامگذاری نام های نامناسب بر روی موالید گفت : از ابتدای سال تا کنون با ثبت 67 نام نامناسب مانند ژاکلین و کاترین جلوگیری شده است.

۱۳۹۵/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...