نسخه چاپی

تصویب قطعنامه همكاری میان سازمان ملل متحد و اكو

قطعنامه همكاری میان سازمان ملل متحد و سازمان همكاری اقتصادی (اكو) با اجماع در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین،دهقانی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به هنگام معرفی این قطعنامه در هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: منطقه اکو با ده عضو از غرب آسیا و آسیای مرکزی و قفقاز اروپا را به چین و روسیه را به خلیج فارس وصل مي نماید. اکو از یک سو به عنوان یک سازوكار همکاری های منطقه ای در مسیر توسعه کشورهای عضو عمل می کند و از سوی دیگر با عملکرد خود در سطح بین المللی موجب اجرای دستورکارهای جهانی در سطح منطقه اکو شده است.

سفیر نمایندگی کشورمان با اشاره به گسترش همکاری های اکو با ملل متحد گفت که گسترش همکاری های اکو با ملل متحد طی سه دهه گذشته همواره به عنوان یک اولویت برای این سازمان مطرح بوده است. وي این همکاری ها را دوسویه خواند و اضافه نمود که اکو با تحکیم مناسبات خود با سازمان ملل متحد می تواند از ظرفیت ها ، منابع و دانش آژانس های ملل متحد بهره مند گردد و همچنين با ارائه ظرفیت های خود به سیستم ملل متحد در جهت گسترش همکاری ها در دو سطح منطقه ای و جهانی عمل نماید.

دهقانی از همکاری های منطقه ای به عنوان پارادیم غالب در مناسبات بین المللی کنونی نام برد و تاکید نمود که همکاری میان همسایگان و کشورهای واقع در یک منطقه می تواند در چارچوب سازوكارهاي منطقه ای نظیر اکو در مسیر توسعه اقتصادی و سعادت و بهروزی مردم عمل نماید.

معاون نماینده دائم کشورمان اکو را مظهر چنین همکاری هایی خواند و اضافه نمود که این سازمان از زمان تاسیس تاکنون با جهت گیری های خود موجب گسترش همکاری ها در سطح منطقه ای و جهانی با محوریت همکاری های اقتصادی و غیر اقتصادی در میان اعضای خود شده است.

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس دوره ای شورای وزیران اکو مسئولیت مذاکره این قطعنامه را در هفتاد و یکمین مجمع عمومی ملل متحد برعهده داشت. این قطعنامه امروز پس از حدود دو ماه مذاکره با اجماع در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...