نسخه چاپی

تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای كوهستانی گیلان امكان‌پذیر نیست

سخنگوی پلیس راه گیلان گفت: تمام محورهای كوهستانی گیلان بارش برف دارد و باز است اما تردد بدون زنجیر چرخ در آنها امكان‌پذیر نیست.

به گزارش نما، اکبر فقیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت راه‌های گیلان اظهار کرد: اکنون تمام محورهای کوهستانی گیلان بارش برف دارد و تردد تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه محور پونل‌ ـ خلخال همچنان مسدود است، افزود: رانندگان با به همراه داشتن تجهیزات گرمایشی و زنجیر چرخ از محور جایگزین اسالم به خلخال استفاده کنند.

سخنگوی پلیس راه گیلان محور قزوین‌ـ‌رشت در منطقه کوهین را بارش برف خفیف عنوان کرد و گفت: مشکل خاصی در این محور برای تردد رانندگان وجود ندارد.

وی محورهای کوهستانی اسالم، دیلمان، جیرنده، امامزاده ابراهیم و اسحاق شفت و... را همراه با بارش برف عنوان کرد و افزود: رانندگان برای تردد در این محورها باید از زنجیرچرخ استفاده کنند و پلیس راه تجهیزات خودروها در محورهای کوهستانی را کنترل کرده و در صورت نداشتن زنجیرچرخ از تردد آنها جلوگیری می‌کند.

فقیری با تأکید بر ضرورت رعایت فاصله طولی در شرایط بارانی و برفی جاده‌های گیلان خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته 60 درصد حوادث رانندگی مربوط به واژگونی وسیله نقلیه و خروج از جاده بود.

این مسؤول بی‌توجهی رانندگان نسبت به شرایط جوی را دلیل واژگونی خودروها عنوان کرد و یادآور شد: لغزندگی سطح جاده‌ها از جمله عامل مهم وقوع تصادفات در شرایط بارانی و برفی است.

سخنگوی پلیس راه گیلان متذکر شد: با توجه به کاهش دید در هنگام رانندگی ایام بارانی و برفی، رانندگان باید دقت لازم را داشته باشند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و این را بدانند که رانندگی در شرایط جوی با روزهای عادی متفاوت است.

وی تمام محورهای مواصلاتی و ارتباطی و کوهستانی گیلان را باز دانست و تصریح کرد: رانندگان با رعایت قوانین رانندگی در این محورها تردد کنند و از سفرهای غیر ضروری در محورهای کوهستانی بپرهیزند.

۱۳۹۵/۹/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...