نسخه چاپی

كنترل «شركة الاسكان» و بزرگراه حیاتی «الشیخ سعید» در دست ارتش سوریه

آزادسازی منطقه «شركة الاسكان» و بزرگراه «الشیخ سعید»، تثبیت مواضع ارتش سوریه در مناطق «أرض الحمرا وجبل بدرو»، انتقال درگیری به منطقه «السكن الشبابی» و منطقه «مساكن هنانو» و كشته شدن بیش از 40 تروریست جبهه النصره از جمله مهمترین تحولات شهر حلب است.

به گزارش نما به نقل از فارس، ارتش سوریه از سه شنبه (روز گذشته) جبهه «الشیخ سعید» واقع در شهر حلب را آغاز کرد که در واقع دروازه جنوبی این شهر به شمار می‌رود.

روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد که ارتش و نیروهای مقاومت موفق شدند در منطقه «شرکة الاسکان» پیشروی داشته باشند، و درگیریها تا شب گذشته ادامه داشته است.

یک منبع میدانی در این زمینه اعلام کرد، ارتش سوریه با کمک همپیمانانش در طول خطوط درگیری و تماس منطقه الشیخ سعید روز گذشته با تروریستها درگیر شد؛ منطقه ای که نخستین خط دفاعی تروریستها در این منطقه از حلب به شمار می‌رود.

به گفته این منبع، نیروهای مقاومت موفق شدند کنترل شرکة الاسکان و بزرگراه حیاتی الشیخ سعید را به دست گیرند. این بزرگراه فرودگاه حلب را به منطقه «الراموسه» وصل می‌کند.

40 تروریست جبهه النصره ازپای درآمدند

این منبع ادامه داد، ارتش در حملات خود از سلاحهای سنگین و سبک استفاده کرد و موفق شد بیش از 40 عنصر تروریستی جبهه النصره را از پای درآورد. در میان کشته شده‌گان نام«ابی الحارث» سرکرده میدانی النصره به چشم می‌خورد.

به گفته این منبع، ارتش سوریه قصد دارد به جبهه الشیخ سعید نفوذ کرده و با گشودن دروازه جنوبی حلب، طرح خود را پیاده کند. در واقع با آزادسازی الشیخ سعید، ارتش می‌تواند نفوذ خود را به منطقه «السکری» که در مجاورت این منطقه قرار دارد برساند و از نظر آتشباری کاملا ساقط خواهد بود. نیروهای مقاومت پس از این مسئله به سمت منطقه «العامریه» خواهند رفت تا امنیت راه «خناصر» را از طرف این شهر و در میدان الراموسه تأمین کند.

به گزارش این روزنامه، منطقه الشیخ سعید به منطقه «الصالحین» از یک سمت و به مناطق «الشحادین و جسر الحج» نیز از سمت دیگر وصل است. در صورت آزادسازی این منطقه، محله های جنوب شهر حلب به مربعهای امنیتی تبدیل خواهد شد که می‌توان مصالحه را در آن برقرار کرد و تروریستهای حاضر در آن نیز چاره ای جز تسلیم شدن ندارند.

تثبیت مواضع ارتش در «أرض الحمرا وجبل بدرو» در شرق حلب

در شرق حلب نیز نیروهای مقاومت پس از به دست گیری کنترل ارتفاعات «الزهور»، کارگاههای قدیمی «الشیخ نجار» و «المقبره الاسلامیه» در اطراف منطقه «النقارین»، موفق شدند مواضع خود را در بیشتر مناطق «أرض الحمرا وجبل بدرو» تثبیت کنند و درگیری را به منطقه «السکن الشبابی» واقع در «المعصرانیه» و منطقه «مساکن هنانو» انتقال دهند که در آن پیشروی داشتند.


تشکیل گروه داوطلب «الفیلق الخامس» برای مبارزه با تروریستها

همزمان با این مسئله، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز از تشکیل گروه «الفیلق الخامس» خبر داد و اعلام کرد که این گروه در کنار نیروهای مسلح و همپیمان برای اعاده امنیت و ثبات به اراضی سوریه فعالیت خواهد کرد.

ارتش سوریه اعلام کرد که این گروه متشکل از افراد داوطلب است و از همه شهروندان این کشور خواست که در صورت تمایل برای مشارکت در این گروه به مراکز مشخص شده در استانها مراجعه کنند.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...