نسخه چاپی

برگزاری اولین جلسه محاكمه غیابی گولن

دادگاه تركیه سه‌شنبه اولین جلسه محاكمه فتح‌الله گولن و ۷۳ تن دیگر را به اتهام تلاش برای براندازی دولت و انحلال قانون اساسی تركیه برگزار كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دادگاه ترکیه سه‌شنبه اولین جلسه محاکمه فتح‌الله گولن و ۷۳ تن دیگر را به اتهام تلاش برای براندازی دولت و انحلال قانون اساسی ترکیه برگزار کرد.

اولین جلسه محاکمه فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه که آنکارا از وی به عنوان متهم اصلی کودتای ۱۵ ژوئیه یاد می‌کند، به همراه ۷۳ تن دیگر روز سه شنبه به صورت غیابی برگزار شد.

این افراد که در میان آن‌ها اسامی روزنامه نگاران و برخی سرمایه گذاران مطرح نیز دیده می‌شود به ایجاد یک سازمان تروریستی مسلح و اداره آن، تلاش برای اسقاط دولت ترکیه، تلاش برای انحلال قانون اساسی و جاسوسی سیاسی و نظامی علیه ترکیه متهم هستند.

در این جلسه، علیهان اونجو که وکالت فتح‌الله گولن را برعهده داشت از دفاع موکلش دست کشید. همچنین گزارش شده هفت تن از متهمان در دادگاه حضور داشتند و برخی از متهمان نیز گفته شده که از ترکیه گریخته‌اند.

گولن بارها اتهامات وارده علیه خود را رد کرده است. دولت ترکیه از آمریکا می‌خواهد که گولن را به این کشور بازگرداند و مذاکراتی را در این باره آغاز کرده و واشنگتن نیز اعلام کرده تا ارائه اسناد کافی گولن را به ترکیه بازنمی‌گرداند.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...