نسخه چاپی

افزایش خشونت مهاجران در جزایر یونان

مهاجران خشمگین در جزایر یونان، مقامات مرزی این كشور را فراری دادند.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز،مهاجران خشمگین در جزایر یونان برای حفظ امنیت خود مقامات مرزی را مجبور به ترک این جزایر کردند. این پناهجویان بخاطر عصبانیت از مقاماتی که مانع از ادامه مسیر آنها به اروپا شدند، اردوگاه خود را در یکی از این جزایر به آتش کشیدند.

در تازه ترین هرج و مرج ها، پس از آنکه پلیس مهاجران را به سرقت وسایل آتش بازی و الکل از فروشگاه ها متهم کرد، این مهاجران یکی از اردوگاه های جزیره "خیوس" را در استان اژه شمالی آتش زدند.

از ماه مارس سال جاری میلادی (حدود 8 ماه پیش)، مقامات یونان از ادامه مسیر مهاجرانی که از ترکیه وارد جزایر یونان -- از جمله لسبوس --شده اند، به داخل کشور ممانعت به عمل آورده اند.

بلژیک نیز کارکنان خود را که برای کمک به یونان به این جزایر اعزام شده بودند، به دلیل افزایش خشونت از جانب پناهجویان به کشور بازگردانده است. "تئو فرانکن"، وزیر مهاجرت بلژیک اعلام کرد: دیگر کمک به ادامه روند درخواست پناهندگی و انجام مصاحبه در این جزایر برای کارکنان من امنیتی ندارد.

وی در گفتگو با روزنامه "استاندارد" اعلام کرد: وضع امنیت در این منطقه رو به وخامت گذاشته است؛ زیرا مهاجران بخصوص مردان مجردی که وارد این جزایر می شوند، دیگر نمی توانند خود را به بلژیک یا آلمان برسانند. مقامات یونان باید دست به کار شوند. من چند ماه پیش به آنها هشدار دادم؛ اما آنها هیچ اقدامی نکردند.

پلیس یونان هفته گذشته 37 نفر را در جریان ناآرامی های پیش آمده در جزیره خیوس بازداشت کرد. گفته می شود این ناآرامی ها از زمانی آغاز شد که تعدادی از مهاجران به فروشگاه ها دستبرد زدند و وسایل آتش بازی ربوده شده را نزدیک یکی از اردوگاه های خود روشن کردند.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...