نسخه چاپی

كاظم‌زاده: از مرز دهلران برای انتقال زائران به عتبات استفاده شود

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده از مرز دهلران و موسیان برای انتقال زوار به عتبات عالیات شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شادمهر کاظم‌زاده در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، اظهار کرد: عشق و علاقه به ائمه اطهار (س) و زیارت عتبات عالیات بی‌تردید روزافزون است و من از اقدامات ستاد اربعین در این راستا تشکر می‌کنم.

وی افزود: نباید واقعیت فرصت 430 کیلومتری مرز نزدیک ایلام با عتبات عالیات را نادیده بگیریم بلکه باید در جهت خدمت به زوار و بر اساس خواست مردم از مرز دهلران و موسیان به عنوان گذرهای نزدیک مرزی استفاده شود.

این نماینده مجلس خواستار تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و راه‌ها منتهی به مرز عراق در استان ایلام شد و افزود: مسیر پلدختر- آبدانان به دهلران در حد 140 کیلومتر از کوتاه‌ترین مسیرها به مرکز و مرز کشور عراق است و پلی با قدمت بالای 100 سال در شهرستان دره‌شهر مستند این ادعاست. لذا از وزیر راه درخواست دارم نسبت به بهسازی این مسیر و پرداخت مطالبات پیمانکاران اقدام کنند.

کاظم‌زاده با بیان اینکه شهر تاریخی سیمره در شهرستان تاریخی دره‌شهر بیش از 150 اثر ملی ثبت‌شده دارد، یادآور شد: با این وجود این شهرستان از مظلوم‌ترین آثار تاریخی کشور است و گویا سازمان میراث فرهنگی آن را فراموش کرده در حالی که 85 سال پیش این شهرستان به ثبت رسیده اما هنوز اقدام مهمی در معرفی این شهر باستانی که مربوط به دوره ساسانی است انجام نشده و این شهر از نبود زیرساخت گردشگری رنج می‌برد.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...