نسخه چاپی

استیضاح آخوندی كلید خورد

یك نماینده مجلس از پرداخت نشدن سه ماه حقوق كارگران راه‌آهن مشهد خبر داد و با اشاره به كلید خوردن طرح استیضاح وزیر راه ، گفت: آخوندی علاوه بر معذرت خواهی باید از سمت خود استعفا كند.

به گزارش نما؛ رضا شیران در گفتگو با مهر با اشاره به جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گفت: نمایندگان مجلس این هفته در حوزه‌های انتخابیه هستند بنابراین در مجلس حضور ندارند اما با ۲۵ نفر از همکاران که تماس تلفنی داشتم، همه اتفاق نظر دارند که در اولین روزکاری که ۱۴ آذرماه است، استیضاح وزیر راه و شهرسازی تقدیم هیات رئیسه مجلس شود.

وی با بیان اینکه برخورد دو قطار با یکدیگر و نحوه خدمات‌رسانی پس از حادثه از موضوعات استیضاح است، افزود: یقین داریم که در روز ۱۴ آذر ماه امضاهای استیضاح افزایش پیدا می‌کند زیرا عملکرد وزیر راه و شهرسازی در مدیریت این حادثه اصلا مناسب نبود.

نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سوال ما این است که اگر بستگان وزیر هم در این قطار بودند، نحوه خدمات رسانی به این شیوه اجرا می شد یا نه؟، اظهار داشت: اینها زائران امام رضا(ع) بودند که متاسفانه به بدترین شکل جان خود را از دست دادند.

شیران با انتقاد از اینکه حداقل کمک‌های اولیه هم در قطار وجود نداشت، گفت: یکی از مسافران این قطار می‌گفت که حتی یک باند برای بستن زخم سر یکی دیگر از مسافران نبوده و به اجبار با ملافه‌های موجود جلوی خونریزی را گرفتند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ادامه داد: این سانحه در ۵ کیلومتری سمنان رخ داد بنابراین نزدیک به شهر بود اما خدمات رسانی به آسیب دیدگان با بدترین وضعیت انجام شد و امکانات ایمنی راه‌آهن هم در شرایط حداقلی قرار داشت.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه وزیر راه و شهرسازی علاوه بر معذرت خواهی باید استعفا کند، گفت: مسافران این قطار می‌گویند حتی وقتی هلی‌کوپتر آمده، وسایلی برای خاموش کردن آتش نداشته است. این سوء مدیریت راه‌آهن را نشان می‌دهد که کمترین وسایل را برای مهار آتش در اختیار نداشته است.

شیران با تاکید بر اینکه به جز سایر سازمان‌ها مانند هلال احمر و اورژانس، شرکت راه‌آهن هم باید این سوانح را مدیریت کند، افزود: باوجود پیشرفت علم و تکنولوژی و این همه امکاناتی که در اختیار شرکت راه‌آهن قرار دارد و در مسیر دو خطه راه آهن مشهد، چطور دو قطار به یکدیگر برخورد کرده‌اند؟

وی با انتقاد از عملکرد شرکت راه‌آهن در پیگیری حقوق کارکنان این شرکت، گفت: از دو ماه پیش پیگیری‌هایی را از کارگران راه آهن مشهد انجام دادم و متاسفانه متوجه شدم که این کارگران از سه ماه پیش تاکنون حقوق نگرفته‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مدیرکل راه آهن مشهد و معاونان حقوق خود را دریافت کرده‌اند اما به کارگران حقوق نداده‌اند، افزود: متاسفانه در کشور ما وقتی یک سانحه ای رخ می‌دهد مدیران پایین دستی را محاکمه می‌کنند در حالیکه باید با مقصران واقعی این سوانح برخورد شود.

شیران با بیان اینکه آسیب‌های کارگری در این بخش باید به طور جدی بررسی شود، اظهار داشت: نحوه عملکرد در رابطه با کارکنان راه آهن مشهد اصلا مناسب نبود و بالاخره مشخص بود که این آسیب در یک جایی خودش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جریان این سه ماه که کارگران حقوق نگرفتند، خانه سازمانی مدیران راه آهن مشهد بازسازی شده و حتی فضای سبز آن هم ایجاد شده است، گفت: ما معتقدیم که وزیر راه و شهرسازی عملکرد مناسبی نداشته و باید از سمت خود کناره گیری کند.

۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...