نسخه چاپی

توسعه سواحل مكران در گروه امنیت و اقتدار است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اعلام اینكه طرحی برای خرید تجهیزات نداریم، به طرح های در دست تولید داخلی اشاره كرد و گفت: در نسل بعدیِ تولیدات، اشكالات تجهیزات داخلی را رفع كرده ایم.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین؛ امیر دریادار حبیب اله سیاری در گفت وگوی تلفنی با با رادیو گفتگو اظهار کرد: امروز اگر افتخاری داریم، به برکت عزیزان مان در دوران دفاع مقدس است که منابع و منافع جمهوری اسلامی را در عرصه ی دریاها حفظ کردند. امروز نیز به برکت خون شهدا در عرصه ی دریا و لطف خدا موفقیت های خوبی بدست آورده ایم و جایگاه نیروی دریایی را در منطقه و جهان ارتقا داده ایم.

وی در این راستا به گسترش حوزه ماموریت نیروی دریایی در دریاهای آزاد جهان اشاره کرد و افزود: امروز چهل و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی در افریقای جنوبی پهلو گرفته و این به معنای دست بلند نظام و توانمندی های جمهوری اسلامی در عرصه ی دریاست و پس از ناامنی هایی که بر اثر تهدید دزدی دریایی در خلیج عدن ایجاد شده، مستمرا در این منطقه ی آسیب دیده حضور داریم و ۳۸۴۴ فروند کشتی نفت کش و تجاری را به سلامت از منطقه خطر عبور داده ایم.

دریادار سیاری همچنین به ارتقای آموزش و تربیت نیروی انسانی با استانداردهای جهانی و ویژگی های مد نظر جمهوری اسلامی در حوزه نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: همه تجهیزات را به روز کرده ایم و حتی وارد تولید و ساخت شناورها و زیر دریایی ها شده ایم؛ همچنین انواع موشک اندازها و شناورها را تولید کرده ایم و سلاح های جدید را نیز در دست ساخت داریم؛ عرصه ی ما بین المللی است و با حضور در دریای آزاد جنبه ی توسعه ای خود را به اثبات رسانده ایم.

وی جایگاه نیروی دریایی در حوزه ساخت و تولید تجهیزات بومی را نه فقط مختص این نیرو بلکه دستاوردی برای دیگر نهادها همچون وزارت دفاع و... دانست و افزود: امروز بالا ترین سطح فناوری را در ناوهای موشک انداز، زیر دریایی ها و ناوشکن ها داریم و جوانان به این باور رسیده اند که برای حضور در دریاهای آزاد که توانمندی های خاص خود را طلب می کند، به جایگاه ساخت تجهیزات و تولیدات بومی رسیده اند.

دریادار سیاری با اعلام اینکه طرحی برای خرید تجهیزات نداریم، به طرح های در دست تولید داخلی اشاره کرد و گفت: در نسل بعدیِ تولیدات، اشکالات تجهیزات داخلی را رفع کرده ایم و امروز این توانمندی در کشور وجود دارد و قابل دیدن و ارائه نیز هست و باید به توانمندی امروزِ جوانان کشورمان اعتماد و باور کنیم که به سایر تجهیزات مورد نیاز در دریاها نیز دست پیدا می کنیم و آن ها را می سازیم!

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در بخشی دیگر از این گفت وگوی رادیویی به تمرینات دریایی گسترده با دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: با پشتیبانی همه جانبه مردم و دانشگاه ها به این جایگاه رسیده ایم که پرچم جمهوری اسلامی را در همه محیط ها بین المللی برافراشته کنیم و ما باید بتوانیم نماینده خوبی باشیم تا اقتدار مردم را در دریاها به معرض نمایش بگذاریم.

دریادار سیاری همچنین با تاکید بر اهمیت سواحل مکران و اتصال از طریق این منطقه به چهار گوشه جهان اظهار کرد: همه کشورهای قدرتمند دنیا با تکیه بر دریا بدین جا رسیده اند و تمام شهرهای مهم دنیا نیز در کنار دریا هستند؛ [قبل از انقلاب] نظر استعمار بر روی حاکمان کشور، ما را از دریا دور کرده تا از منابع خدادادی دور بمانیم و توسعه سواحل مکران زمانی ایجاد می شود که امنیت و اقتدار دریایی ایجاد شود.

وی توسعه دریامحور کشور را از جمله دستاوردهای توجه به این منطقه دانست و افزود: پیشرفت این منطقه، پیشرفت کشور را بدنبال دارد و نیروی دریایی هزاران نفر از کارکنان و خانواده های شان را در کنار مردم خونگرم مکران مستقر کرده و بدنبال ایجاد پادگان ها و امکانات خاص در آن منطقه هستیم و افتخار داریم که پرچم پیشرو بودن را در این منطقه در اختیار گرفته ایم.

دریادار سیاری با اشاره به همکاری نیروی دریایی با دانشگاه های کشور گفت: ارتباط ما مستمر و دائمی است و امیدواریم توسعه یابد و بتوانیم از همه توانمندی ها با یک مدیریت جهادی [بهره برداری کنیم] تا هرچه سریعتر و زودتر از این امکانات به نفع کشور استفاده نماییم که قطعا سرعت پیشرت کشور نیز بیشتر خواهد شد.

۱۳۹۵/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...