نسخه چاپی

تسهیلات تعرفه‌ای و گمركی ایران و تركمنستان عامل افزایش انتقال كالا در منطقه

معاون اول نخست وزیر ازبكستان با اشاره به افزایش 2 برابری انتقال كالا در مسیرهای جنوبی گفت: تسهیلات تعرفه‌ای و گمركی ایران و تركمنستان باعث افزایش انتقال كالا در منطقه شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس در تاشکند، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان گفت: در اوایل سال آینده میلادی بزرگ‌ترین پل‌های جدید زمینی و ریلی در منطقه به بهره‌برداری خواهد رسید که خطوط اصلی حمل‌ونقلی ازبکستان و ترکمنستان‌ را به‌هم متصل می‌کند.

وی افزود: راه‌اندازی بزرگ‌ترین پل‌های جدید زمینی و ریلی در منطقه سرعت تردد وسایل حمل‌ونقلی در هر 2 مسیر را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

«رستم عظیم‌اف» معاون اول نخست وزیر ازبکستان نیز در این زمینه اظهار داشت: در حال حاضر تامین امنیت ارتباطات حمل و نقلی از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی تاکید کرد: حجم کالاهای بازرگانی خارجی ازبکستان در مسیر جنوبی طی 2 سال آخر بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

معاون اول نخست وزیر ازبکستان دلیل اساسی چنین افزایش فوق‌العاده‌ را ارائه تسهیلات تعرفه‌ای گمرکی توسط ایران و ترکمنستان عنوان کرد.

نخستین همایش جهانی سازمان ملل در زمینه حمل‌ونقل پایدار روز گذشته در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان با حضور دبیر کل سازمان ملل و سران و مقامات رسمی کشورهای عضو این سازمان آغاز به کار کرد.

در این همایش جهانی، مسائلی همچون حمل‌ونقل پایدار با توجه به تغییرات محیط زیست، ترانزیت و انرژی، سیستم ارتباطات و ترابری شهرها و شهرستان‌ها، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری حمل‌ونقل و ترابری، همکاری‌های بین‌المللی ترانزیتی و پایه‌های حقوقی و قانونی، دالان‌های بین‌المللی و حمل‌ونقل منطقه‌ای، تأمین امنیت راه و رانندگی و حمل‌ونقل ایمنی و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱۳۹۵/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...