نسخه چاپی

سرما قیمت پرتقال را كاهش داد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تحولات بازار میوه سبزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: قیمت پرتقال شمال و گوجه فرنگی در بازار كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سید حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش قیمت پرتقال شمال در بازار خبر داد و اظهارداشت: قیمت پرتقال‌هایی که پیش از این ۲۵۰۰ تومان و ۱۵۰۰ تومان بود به ترتیب به ۱۵۰۰ تومان و ۱۰۰۰ تومان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: به دلیل سرمازدگی و همچنین ترس از بروز سرمای دیگر، باغداران محصولات خود را برداشت کرده و در حال عرضه به بازار هستند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه فصل عرضه نارنگی‌های پیش رس قبل از بروز سرمازدگی، تمام شده بود، اضافه کرد: از محصولاتی که روی درخت مانده بود بخشی از آنها آسیب دیده اما گرانی قیمت نارنگی ربطی به این سرما زدگی ندارد و معمولا هر سال در این فصل از سال ما با افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت این محصول مواجه هستیم.

مهاجران قیمت هرکیلوگرم نارنگی شمال را بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان اعلام کرد و درباره عرضه کیوی به بازار نیز گفت: درحال حاضر فصل مصرف کیوی نیست و این میوه معمولا بعد از آذرماه وارد بازار می‌شود اما درحال حاضر چاره‌ای جز عرضه این محصول به بازار وجود ندارد.

به گفته وی هم اکنون قیمت هرکیلوگرم کیوی سرما نزده، بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است و کیوی‌های شمال نیز به تدریج عرضه خواهند شد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره خسارات وارد شده به باغداران نیز افزود: کسانی که بیمه بوده‌اند، خسارت خود را از بیمه دریافت خواهند کرد اما باغدارانی که بیمه نبودند، این خسارت را از جیب خودشان باید بپردازند.

مهاجران همچنین از کاهش ۱۰۰۰ هزار تومانی قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: درحال حاضر قیمت گوجه فرنگی گلخانه از ۴۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان کاهش یافته و نرخ هرکیلوگرم گوجه فرنگی بوته‌ای بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و گوجه فرنگی انباری بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، هم اکنون قیمت هرکیلوگرم سیب درختی سفید ۴۰۰۰ تومان و نوع قرمز این میوه بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان است ضمن اینکه هرکیلوگرم موز بین ۲۵۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان است.

۱۳۹۵/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...