نسخه چاپی

سهمیه تولید نفت ایران چقدر است؟

ایران تولید نفت خود را در ماه ژانویه سال ٢٠١٧ میلادی از رقم سه میلیون و ٧٠٧ هزار بشكه در روز آغاز خواهد كرد و به تدریج روزانه ٩٠ هزار بشكه به این رقم می افزاید.

به گزارش نما پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از رضا زندی، خبرنگار حاضر در وین نوشت: اساس ساده شده توافق درباره تولید نفت ايران به قرار ذیل است:

1- بالاترين توليد نفت ايران را در 16 سال اخير كه منابع ثانويه اعلام كرده است، مبنا قرار داده‌اند.

2- بالاترين رقم توليد نفت خام ايران به گزارش منابع ثانويه سه ميليون و 975 هزار بشكه در روز بوده است، از این و این عدد را به‎عنوان مبنای توليد نفت خام ايران پذيرفته‌اند.

3- بنابراین از تولید دیگر اعضای اوپک جز نیجریه، لیبی و اندونزی 4.5 درصد كم كرده‌اند؛ كه 4.5 درصد سه ميليون و 975 هزار بشكه، حدود 178 هزار بشكه در روز می‌شود.

4- حال اين دو عدد را از هم كم كنيد که مي شود سه ميليون و 797 هزار بشكه در روز.

5- بنابراين ميانگين توليد نفت ايران در 6 ماه نخست سال 2017 میلادی بايد روزانه سه ميليون و 797 هزار بشكه باشد. به كلمه «ميانگين» دقت كنيد.

6. بناست ايران توليد خود را در ماه ژانويه سال ٢٠١٧ میلادی از رقم سه ميليون و ٧٠٧ هزار بشكه در روز آغاز كند و به تدریج روزانه ٩٠ هزار بشكه به اين رقم بیفزاید.

7. بر اساس جدول مصوب اوپك تنها كشوري كه مي تواند در 6 ماه نخست سال ٢٠١٧ به توليد خود اضافه كند ايران است، آن هم به طور میانگین ٩٠ هزار بشكه در روز.

8. به‎طوري‎كه ميانگين توليد نفت ايران در ٦ ماه نخست سال ٢٠١٧ از سه ميليون و ٧٩٧ هزار بشکه فراتر نرود.

9. بنابراين ايران مي تواند در 6 ماه نخست سال ٢٠١٧ ، در برخي هفته‎ها سه مليون و ٩٠٠ هزار بشكه در روز توليد كند اما میانگین ٦ ماه نبايد از رقم سه میلیون و 797 هزار بشکه در روز فراتر رود.

10.عربستان سعودی هم بر اساس توافق اوپک باید روزانه 486 هزار بشکه از تولید نفت خام خود بکاهد و مجموع تولید خود را به 10 میلیون و 58 هزار بشکه در روز برساند.

۱۳۹۵/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...