نسخه چاپی

انفجار مهیب در موصل ۲۴ كشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت

دست‌كم ۲۴ نفر در حملۀ گروه تروریستی تكفیری داعش در شهر موصل عراق كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو تروریست‌های داعش در این حمله که روز شنبه (13 آذر) روی داد، یک تانکر بمب‌گذاری‌شده را در محلۀ قادسیه در شهر موصل منفجر کردند.



این حمله همچنین ده‌ها زخمی برجا گذاشته است.



شب گذشته نیز در حملۀ عناصر داعش با خودروهای بمب‌گذاری‌شده به روستای کنعوص در جنوب منطقه قیاره دو تن از نیروهای عراقی کشته و 29 نفر زخمی شدند.



گزارش‌های منتشرشده همچنین از ادامۀ درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی عراق و عناصر گروه تکفیری داعش در نزدیکی فرودگاه موصل خبر می‌دهد.



نیروهای یگان مبارزه با تروریسم 13 تن از عناصر تروریستی داعش ازجمله یکی از سران آن‌ها را در شرق موصل به هلاکت رسانده‌اند.



سایت مدی پرس عراق گزارش داده است نیروهای مبارزه با تروریسم، تلاش عناصر داعش را برای حملۀ مجدد به محلۀ عدن در شرق موصل ناکام گذاشته و طلعت احمد فتحی معروف به ابو محمد عراقی، یکی از سران آن‌ها را به همراه 13 تن دیگر از پای درآوردند.



در همین حال نیروهای دستگاه اطلاعاتی عراق چهار توپخانۀ وابسته به گروه تکفیری داعش را در منطقۀ کوکجلی در شرق شهر موصل به غنیمت گرفتند.



عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، از 26 مهر 1395 با فرمان حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق، آغاز شد.



ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیش‌مرگ کُرد، در این عملیات از محورهای مختلف به سمت پایتخت خود خواندۀ گروه تروریستی داعش در عراق، پیشروی کرده‌اند.



نیروهای عراقی در هفته‌های اخیر موفق شده‌اند ده‌ها روستای حومۀ موصل را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند و به برخی از مناطق این شهر راه یابند.



حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق، وعده داده است، موصل، دومین شهر بزرگ عراق، تا پایان امسال (2016 میلادی) به‌طور کامل از اشغال داعش آزاد خواهد شد.

۱۳۹۵/۹/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...