نسخه چاپی

تقدیم بودجه ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی توسط رئیس جمهور به مجلس

بر اساس جزییات بودجه ۹۶، درآمد مالیاتی ۱۱۳هزار میلیارد تومان و سقف بودجه ۳۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز با حضور در مجلس، لایحه بودجه 96 را تقدیم مجلس کرد.
بر اساس بودجه 96، درآمد مالیاتی 113 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفتنی است، سقف بودجه سال آینده، 320 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. بر این اساس 236 هزار میلیارد هزینه های عمومی، 62 هزار میلیارد تومان به تملک دارایهای سرمایه‌ای و 22هزار میلیارد تومان به تملک داراییهای مالی اختصاص یافته است.

همچنین روحانی در صحن علنی مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه دو رسالت را دنبال میکند، رسالت اول ارائه خدمات از محلل بودجه عمومی در بالاترین سطح با توجه به محدودیت منابع بوده و رسالت دوم اهرم کردن منابع بودجه دولتی برای فعال کردن بخش غیر دولای برای رشد و تحرک اقتصادی می‌باشد.

گفتنی است،‌ رئیس جمهور چند روز پیش با برشمردن ویژگی‌های بودجه سال 96 کل کشور اعلام کرده بود که در این بودجه، چهار اولویت دیده شده که جزو برنامه دولت در برنامه پنج ساله نیز هست؛ او به این نکته اشاره کرده بود که اولویت در زمینه آب، فاضلاب، محیط‌زیست و ریل، در بودجه سال 96 به خوبی دیده شده است که بنا است برای آن، ده هزار میلیارد تومان منابع مالی اختصاص یابد.

او البته در زمان ابلاغ بخشنامه بودجه سال 96 کل کشور، رسالت بودجه دولت در سال 1396 را حفظ ثبات اقتصادی کشور و تثبیت دستاورد کاهش تورم، در کنار کمک به شتاب‌گیری روند رو به رشد تولید ملی و افزایش نرخ رشد اقتصادی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه دانسته بود.

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...