نسخه چاپی

ادعای كم هزینه پرسپولیس در دبی!

مدیران باشگاه پرسپولیس مدعی شده‌اند كه اردوی این تیم در امارات هزینه چندانی نداشته اما این ادعا با مداركی كه وجود دارد كاملا در تضاد است.

به گزارش نما به نقل از فارس: تیم فوتبال پرسپولیس برای برپایی یک اردوی آماده‌سازی از تاریخ 16 آبان سال جاری راهی دبی شد تا با اسکان در باشگاه ایرانیان دبی و انجام دو بازی تدارکاتی برای حضوری پرقدرت در ادامه لیگ برتر آماده شود. این در حالی است که سال گذشته هم مسئولان باشگاه قرار بود پرسپولیس را به دبی ببرند که این اردو به دلایل مسائل سیاسی که در آن زمان رخ داد کنسل شد. این اردو قرار بود بیست دی سال گذشته به مدت یک 10 روز در دبی برگزار شود که در نهایت چنین اردویی هرگز برگزار نشد.

برگزاری اردوی اخیر پرسپولیس در دبی از همان زمان با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود؛ چراکه پرسپولیس 7 ملی‌پوش در تیم ملی داشت و از طرفی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان این تیم هم به دلیل اینکه دستش در گچ بود، نتوانست به صورت کامل در این اردو همراه سایر بازیکنان به تمرین بپردازد. غیبت 7 بازیکن تأثیرگذار در پرسپولیس که همه آنها جزو بازیکنان اصلی این تیم به حساب می‌آمدند باعث شد تا برگزاری این اردو زیر علامت سوال برود.

از طرف دیگر قرار بود پرسپولیس طبق ادعای محمدعلی ترکاشوند معاون اقتصادی این باشگاه با تیم‌های خارجی مسابقه دهد تا برای حضوری پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا آماده شود، اما در واقعیت پرسپولیس در این اردو با تیم شاهین دبی که بیشتر به تیم‌های محلی شبیه بود بازی کرد و همچنین به مصاف تیمی تحت عنوان انگلیسی‌های مقیم دبی رفت که بازیکنان این تیم شرایط فیزیکی مناسبی نداشتند و همچنین برخی از آنها با زبان عربی با هم صحبت می‌کردند! این موضوع باعث شد تا پرسپولیسی‌ها به اهداف خود که برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب بود نرسند، هر چند که در اقدامی عجیب برانکو مدعی شد که او از برگزاری مسابقه با این تیم‌ها استقبال کرده؛ چراکه به طور مثال تیم شاهین که بازیکنان ایرانی در آن بازی می‌کردند، به افتخار بزرگی رسیدند که به مصاف تیم بزرگی در حد پرسپولیس رفتند!

موضوع دیگر ادعای علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس و محمدعلی ترکاشوند معاون اقتصادی این باشگاه بود که مدعی شدند برگزاری این اردو در دبی هزینه‌ چندانی برای این باشگاه نداشته است چرا که برخی از هواداران متمول پرسپولیس در امارات هزینه برگزاری این اردو را متقبل شده‌اند. این درحالی است که طبق اطلاعاتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه طی دو نامه جداگانه از یک مرکز در دبی خواهان پرداخت 100 هزار درهم و 98 هزار درهم به ترکاشوند شده است تا با این پول هزینه اردوی سرخ‌پوشان و هزینه‌هایی که اسکان این تیم در هتل ایرانیان دبی داشته است پرداخت شود! این موضوع با ادعای مدیران پرسپولیس مبنی بر اینکه اردوی امارات برای آنها هزینه چندانی نداشته کاملا در تضاد است.

در نامه ای که مدیران باشگاه پرسپولیس به یک شرکت خاص زده‌اند، آدرس شرکت PMB General Trading LLC مشاهده می ‌شود که خبرنگار خبرگزاری فارس با جست‌وجو در موتور جستجوگر گوگل متوجه شد که این آدرس به یک شرکتی که در زمینه تجهیزات خنک کننده، لوازم یدکی موتور و ماشین، رینگ و لاستیک و ... فعالیت می‌کند، تعلق دارد! حالا اینکه چرا باید چنین مرکزی به پرسپولیسی‌ها پول بدهد خود محل سوالات زیادی است که بهتر است مسئولان باشگاه پرسپولیس در این زمینه شفاف سازی لازم را داشته باشند.

مبلغ 198 هزار درهم که از سوی مسئولان باشگاه برای این اردو هزینه شده، به قیمت این روزهای درهم چیزی در حدود 215 میلیون 820 هزار تومان می ‌شود و مشخص نیست با پرداخت چنین هزینه‌ای چطور مدیران باشگاه پرسپولیس مدعی شده‌اند که برگزاری اردو در امارات برای آنها هزینه زیادی نداشته است. این اردوی خارج از کشور در حالی برگزار شده است که کارمندان باشگاه این ماه با تاخیر زیاد هنوز حقوق های خود را دریافت نکرده‌اند.


این در حالی است که علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس امروز در مصاحبه‌ای عنوان کرده که:«ما به دنبال منافع باشگاه بودیم. تیم را به باشگاه ایرانیان بردیم تا هزینه هایمان کم شود و دلیل مان هم این بود که در داخل کشور محدودیت هایی داریم و محل مناسبی برای اردو در آن مقطع وجود نداشت. برای اولین بار هزینه اردوی پرسپولیس صفر ریال شد و ما فقط هزینه حمل و نقل و ویزای بازیکنان را پرداخت کردیم. حالا با این شرایط فضای زرد رسانه ای به شعور مخاطب و هوادار ما بی احترامی کرد.»

این صحبت‌ها با اطلاعات موثقی که در اختیار خبرگزاری فارس وجود دارد کاملا در تضاد است و چه بهتر که طاهری همواره با شعار احترام به هوادار کار خود را پیش می‌برد در این باره هم پاسخ مناسبی برای هواداران پرسپولیس داشته باشد!

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...