نسخه چاپی

بهره‌مندی روستاهای بالای 15 خانوار از خدمات پهن باند

رییس مركز تحقیقات مخابرات با اشاره به اقدام دولت در توسعه باندپهن در روستاها، گفت: نقشه راه و توسعه مناطق روستایی توسط 25 دستگاه تهیه شده كه این مركز متولی آن است و بر اساس آن روستاهای بالای 15 خانوار از خدمات پهن باند تا پایان دولت یازدهم بهره مند می شوند.

به گزارش نما به نقل از میزان،محمد خوانساری در دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی، ICT در مناطق روستایی و کم توسعه یافته کشور گفت: در دولت به صراحت درباره خدمت رسانی به روستاییان تأکید شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه آن را بر اساس نظام نامه USO در سه سال گذشته مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه روستاها در این راستا مورد توجه ویژه قرار گرفت، افزود: توسعه شبکه پهن باند به عنوان سند خدمت رسانی مورد توجه قرار گرفت بطوریکه تا پایان دولت، روستاهای بالای 15 خانوار دارای خدمت پهن باند خواهند شد که با وجود راه اندازی شبکه پهن باند می توان خدماتی را به مردم ارایه کرد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه خدمات توزیع شده در نظام نامه USO باید در دستگاه ها ایجاد شده و یک هم افزایی دستگاهی نیز شکل گیرد، تصریح کرد: نقشه راه و توسعه مناطق روستایی توسط 25 دستگاه تهیه شده که پژوهشگاه متولی آن است و در این نقشه راه تهیه شده ملاحظات کلیدی در نظر گرفته شده و توجه جدی بر یکپارچگی موردنظر قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس اسناد بالادستی مدیریت یکپارچه و رصد خدمات فراهم خواهد شد.

خوانساری در ادامه تصریح کرد: توجه به فضای بازار در قالب بخش خصوصی جهت ارایه خدمت بهتر به روستاییان و زنجیره خدمات الکترونیکی و نیز تفسیر محرومیت با توجه به تعاریف جهانی و نگاه بومی و سواد رسانه ای در این نقشه راه دیده شده است.

وی با بیان اینکه کلیات این سند در چهار لایه معماری کسب و کار، فرایند، خدمات و فناوری تنظیم شده است، افزود: در حوزه فناوری، فناوری های نوین مثل IOT و 5G لحاظ شده است. ضمن اینکه در سال گذشته هدف جایگاه و نقشه خدمات بود و امسال این سند هماهنگ بین دستگاهی را رونمایی می کنیم.

رییس مرکز تحقیقات مخابرات با اشاره به تعداد مقالات دریافت شده خاطر نشان کرد: در این همایش در مجموع 47 مقاله دریافت شد که 26 مقاله آن پذیرفته شد. ضمن اینکه از مجموع 29 تجربه دریافت شده 8 تجربه توسط کمیته علمی پذیرفته شد.

خوانساری با بیان اینکه برای سال بعد میزبانی همایش به یکی از استان ها اختصاص پیدا می کند، گفت: نیاز است که هدفگذاری 5 سال آینده را در نظر بگیریم و باید بتواند نسبت به پیشرفت کار و پیشرفت دستگاهی بررسی و نسبت به حذف یا اضافه آن اقدام شود.

وی در پایان افزود: این سند گام اولیه است و امیدواریم سیری را برای برنامه ششم جهت خدمت رسانی بیشتر به محرومان و مناطق روستایی فراهم کند.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...