نسخه چاپی

رییس دانشگاه پكن: به‌دنبال جذب دانشجویان ایرانی هستیم

رییس دانشگاه پكن در سخنانی ضمن تشریح فعالیت‌های این مركز اعلام كرد كه سیاست جدید دانشگاه پكن جذب دانشجویان بیش‌تر از منطقه خاورمیانه و آسیای مركزی به‌ویژه ایران است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، لین جیان هوا گفت که منابع مالی تحقیقاتی این مرکز علمی فرهنگی در طول 25 سال گذشته 10 برابر شده است که سه چهارم آن توسط دولت و یک چهارم آن نیز از سوی دولت‌های محلی، صنعت و شرکت‌های بزرگ کشور تامین می‌شود.

او هم‌چنین از علاقه خود برای همکاری دانشگاه پکن با مراکز علمی و فرهنگی کشورمان سخن گفت و یادآور شد: این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه‌های فرهنگ و مزیت‌های فرهنگ شرقی و رواج آن باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با استقبال از گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی یادآور شد که دو طرف می‌توانند در بخش‌های تحقیقات مشترک، علمی و فناوری، علوم انسانی، علوم دینی، زبان، ادبیات فارسی محورهای مورد نظر همکاری داشته باشند.

وی یادآور شد: پیشرفت‌های علمی و آموزشی دو کشور ایران و چین نشان می‌دهد دو طرف زمینه‌های زیادی برای همکاری و فعالیت‌های مشترک دارند.

در این دیدار هم‌چنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به پکن سفر کرده است، گزارشی از روند پیشرفت های علمی و آموزشی کشورمان ارائه کرد و در پاسخ به پرسش رییس دانشگاه پکن که چگونگی تحقق آن را جویا شده بود، گفت: بسته شدن درهای واردات، اتکا به دانش بومی و تلاش محققان و دانشمندان ایران در بخش های مختلف دلیل این پیشرفت‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: طبیعتا کار در چین فضایی بود که جرقه‌های پیشرفت خیرکننده علمی و فناوری را در جمهوری اسلامی زد و باعث شد کشورمان امروز شاهد پیشرفت های روز افزون در بخش‌های مختلف باشد.

۱۳۹۵/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...