نسخه چاپی

خطیب جمعه بجنورد: وحدت امت اسلام تنها عامل پیروزی در برابر استكبار است

خطیب جمعه بجنورد با بیان اینكه هم اكنون وحدت در بین امت اسلامی وجود ندارد اظهار كرد: تنها راه مقابله با استكبار و پیروزی بر قدرت های زورگو وجود وحدت در بین مسلمانان است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد با اشاره به اینکه امروز در 58 کشوربیش از یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان زندگی می کنند، اظهار کرد: تفرقه، اختلافات، درگیری و نبود وحدت در بین مسلمانان باعث شده است که اجانب، بیگانگان، قدرت های استعماری و استکباری و همچنین سلطنت طلب ها بر امورات مسلمانان مسلط شوند.
وی با بیان اینکه همه سازمان های بین المللی توسط غرب مدیریت می شود اظهار کرد: عضویت دائم در شورای امنیت برای غربی ها بوده و هیچ کشور اسلامی در این مجموعه به عنوان عضو مطرح نیست.
خطیب جمعه بجنورد با اذعان به اینکه دادگاه لاهه توسط نظام لیبرال دموکراسی مدیریت می شود و مسلمانان هیچ سهمی از آن ندارند، تصریح کرد: چرا باید ما را با لیبرال دموکراسی محک زده، ضد حقوق بشر خطاب و خط مشی ما را آن ها تعیین کنند.
وی ادامه داد: مسلمانان با داشتن منابع انرژی فراوان، زیرزمینی و حتی در اختیار داشتن ثروت ها هیچ اختیاری از خود نداشته و این کشورهای غربی هستند که اراده کنند می توانند راحت ما را تحریم کنند.
حجت الاسلام نوری وحدت بین امت اسلامی را عامل کوتاه شدن دست قدرت های استکباری و چیرگی آن ها دانست و گفت: اگر مسلمانان به موضوعات وحدت آفرین نظیر کلام خدا، دین، ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل توجه کنند به طور قطع در برابر دشمنان قدرت برتری خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: باید از قاطعیت سخنان امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند الگو گرفت.
وی اسراف و اشرافی گری را مخالف سیره و روش پیامبر دانست و گفت: گاهی جلسات و مهمانی هایی به صورت اشرافی برگزار می شود در حالی که بسیاری از مردم خیلی وقت ها از داشتن امکانات اولیه برای زندگی محروم هستند.
امام جمعه موقت بجنورد همچنین با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر پیگیری حقوق های نجومی گفت: متاسفانه این مسئله فراموش شده و مورد بی توجهی قرار گرفته است که با روش و منش پیامبر گرامی اسلام همخوانی ندارد.
نوری در ادامه با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام و نقض آشکار در مورد این پیمان گفت: با گذشت 4 سال که کارها و مطالعات هسته ای و تعطیلی پروژه ها هسته ای انجام شده متاسفانه هیچ اقدام موثری از آمریکا دیده نشده است.
وی خاطرنشان کرد: تصویب تمدید قرارداد داماتو خباثت و خیانت آمریکایی ها را نشان داد.
وی با بیان اینکه در جریان گروگان گیری انجام شده در لانه جاسوسی آمریکا بیش از 60 نفر بازداشت شدند به بدعهدی انجام شده در تبادل این گروگان ها توسط آمریکا در الجزایر اشاره کرد و گفت: پیشنهادهای ار سوی ایران مطرح و آمریکا در 6 مورد متعهد شد که پس از امضا و تایید مجلس و پس از آزادی سازی گروگان ها به تعهد خود عمل کند.
وی ادامه داد: پس از اینکه تمام گروگان ها توسط هواپیمای الجزایر به آمریکا منتقل شدند آمریکا تمام تعهدات خود را زیرپا گذاشت.
وی همچنین به موضوع آزاد سازی گروگان هایی آمریکای در لبنان اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا در این زمینه هم پس از آزادسازی گروگان ها زیر همه قول های خود زد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند آمریکا قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: با دشمن بیگانه، بنده نفس، سلطه طلب و استعمارگر نمی توان عهد و پیمان داشت.

۱۳۹۵/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...