نسخه چاپی

ده سال زندان برای حمله‌ی سایبری علیه روسیه

مقامات روسیه در صدد تصویب قانون جدید جرائم سایبری هستند كه طبق آن هكر‌های مهاجم به ده سال زندان محكوم می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از سایبربان: مقامات روسیه در صدد تصویب قانون جدید جرائم سایبری هستند که طبق آن هکر‌های مهاجم به ده سال زندان محکوم می‌شوند.

پارلمان روسیه، در حال بررسی و تصویب قانونی جدید برای مواجهه با هکر‌های مهاجم و کنترل حمله‌های سایبری به زیر ساخت‌های این کشور است.

در چند روز اخیر، مجلس دوما، بررسی این لایحه را آغاز نموده و جزییات متن قانون یاد شده نیز در وبگاه پارلمان روسیه، منتشر شده است.

کارشناسان هدف اصلی این قانون را کنترل فعالیت سازندگان بدافزار‌ها و ابزار‌های هک می‌دانند. به تعبیری دیگر، پیش نویس قانون جدید، بحث مجازات نفوذ غیر قانونی بر زیرساخت های اطلاعات و حیاتی فدراسیون روسیه را مطرح می‌کند و برای فعالیت‌های مخربی چون ساخت، فروش و استفاده از بدافزار برای حمله به زیر ساخت‌های حیاتی کشور روسیه، مجازات تعیین می‌کند.

گرچه نوع بدافزار های مدنظر قانون یاد شده، به صورت دقیق ذکر نشده است، اما از دیدگاه بسیاری از متخصصان، این قانون، استفاده از تمامی انواع بدافزار ها، بات‌نت ها و حملات DDoS را شامل می‌شود.

بر اساس پیش‌نویس این قانون، هکر‌هایی که دست به چنین حملاتی بزنند، به پرداخت حدود 31 هزار دلار جریمه ی نقدی، 5 سال کار اجباری یا شش سال زندان محکوم می شوند. مدت زمان حبس، با توجه به میزان مخرب بودن حمله، می تواند تا ده سال نیز افزایش یابد.

۱۳۹۵/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...