نسخه چاپی

نخست وزیر تركیه: پس از آزادسازی موصل نیروهایمان را از عراق خارج می‌كنیم

دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام كرد كه بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر تركیه در تماس با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیروزی‌ها و موفقیت‌های گسترده نیروهای عراقی علیه تروریست‌های داعش را ستوده و اعلام كرد كه مردم موصل بسیار از ورود نیروهای عراقی خوشحال هستند.

به گزارش نما به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، ییلدیریم تصریح کرد: ترکیه بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید دارد و در مورد اردوگاه بعشیقه باید گفت که ما پس از آزادسازی موصل، از آن عقب نشینی خواهیم کرد و ماموریت‌ نیروهای ما در آنجا تمام خواهد شد و ترکیه تلاش می‌کند که روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور ادامه داشته باشد و بر لزوم نشست کمیته عالی استراتژیک میان ترکیه و عراق در بغداد به ریاست نخست وزیران دو کشور تاکید دارد.

در این بیانیه آمده است که العبادی به ییلدیریم گفت که تمامی کشورها باید به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق احترام بگذارند و نیروهای ترکیه‌ای نیز از اردوگاه بعشیقه عقب نشینی کنند و این مساله را اعلام نمایند.

العبادی تصریح کرد: عراق بر برقراری روابط مستحکم با کشور ترکیه و با تمامی کشورها تاکید دارد و مهم است که تمامی دلایلی که مانع از پیشرفت روابط شده است، از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی پیروزی‌هایی را علیه داعش محقق ساخته و مناطق را آزاد کرده‌اند و در حال حاضر به آخرین مقر از مقرهای این گروه که همان استان نینوا است، رسیده‌اند که بیشتر آن آزاد شده‌ است.

العبادی گفت: تروریست‌های داعش تلاش کردند فتنه را میان اقشار مردم عراق برانگیزد اما عراقی‌ها و مردم موصل این فتنه تروریستی را ناکام گذاشتند و مردم موصل با نیروهای ما همکاری می‌کنند و این مساله به نیروهای ما برای آزادسازی موصل کمک می‌کند.

۱۳۹۵/۹/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...