نسخه چاپی

كاهش چهار درصدی سرقت در كشور

جانشین رئیس پلیس پیشگیری گفت: سرقت در هشت ماهه امسال 4 درصد كاهش داشته است.

به گزارش نما به نقل از میزان: جانشین رئیس پلیس پیشگیری گفت: سرقت در هشت ماهه امسال 4 درصد کاهش داشته است.

سردار "مهدی معصوم بیگی" با بیان اینكه یكی از اولویت های اساسی و مهم در نیروی انتظامی پیشگیری از جرم است، افزود: این اولویت یكی از اولویت های راهبردی و هدف گذاری شده در دستور العمل اجرایی ناجا است .

وی با اشاره به كاهش چهار درصدی سرقت در هشت ماهه نخست امسال در كشور خاطر نشان كرد: با برنامه ریزی های عملیاتی انجام شده و رویكرد پیشگیرانه ، اقدامات مطلوبی در سطح استان مركزی اجرایی شده كه بازتاب كاهش 6 درصدی سرقت در این استان را به همراه داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در نیروی انتظامی به توفیقات مطلوب پلیس استان مركزی در برخورد با جرایم خشن و جنایی نیز اشاره و تصریح كرد: كلانتری و پاسگاه های انتظامی به عنوان خط مقدم نیروی انتظامی با انجام دقیق و كامل وظایف در ارتقاء رضایت مندی آحاد جامعه به عنوان سرمایه های حساس، نقشی كلیدی دارند كه این مهم به خوبی در استان مركزی بازتاب دارد.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: نیروی انتظامی در پیشبرد برنامه های امنیت بخش خود با تمركز بر توانمندی كاركنان و ارتقاء آموزش، توجه به روز آمدی پلیس در بهره گیری از فناوری های نوین و استفاده از ظرفیت و مشاركت همگانی آحاد جامعه، راهبردهای اجرایی خود را دنبال می كند.

وی با اشاره به توجه ویژه نیروی انتظامی در امر آموزش و روز آمدی مدیران و مسئولان انتظامی در توسعه فرهنگ مردم مداری و جامعه محوری، گفت: تربیت مربی در بخش های تخصصی از ماموریت های پلیس در راستای ارتقاء سطح دانش و مهارت همكاران از برنامه هایی است كه به شكل كارشناسی و هدفمند در حال اجراست.

وی كلانتری ها و پاسگاه های انتظامی را هسته عملیاتی پلیس خواند و ادامه داد:‌ در این هدف گذاری، كلیه كاركنان انتظامی در سطوح مختلف و به ویژه در كلانتری ها و پاسگاه های انتظامی تحت آموزش های حرفه ای قرار می گیرند.

فعالیت 60 هزار نگهبان محله، موسسات حفاظتی و مراقبتی در كشور

این مقام مسئول در نیروی انتظامی از تشكیل شورای كارشناسی تحول كلانتری ها در نیروی انتظامی خبر داد و تصریح كرد: در بستر ایجاد این شورای تحولی، افزایش تعامل بین آحاد جامعه و نیروی انتظامی دنبال می شود كه به زودی نتایج و فرایند اجرایی آن ابلاغ خواهد شد.

سردار معصوم بیگی به برنامه های انجام شده در مدیریت كیفیت در نیروی انتظامی نیز اشاره كرد و گفت: این طرح در حال حاضر در 70 درصد كلانتری ها در سطح كشور انجام و در استان مركزی نیز اقدامات بسیار خوبی در این حوزه اجرایی شده است.

این مقام انتظامی كشور به فعالیت 60 هزار نگهبان محله، موسسات حفاظتی و مراقبتی در كشور اشاره كرد و بیان داشت: لازم است در چارچوب قوانین از این ظرفیت در بسیاری از اماكن عمومی و مجتمع ها به شكلی گسترده تر استفاده شود.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان از انتظام بخشی مطلوب استان مركزی در بحث كنترل مدیریت جمعیت در مراسم اربعین امسال تقدیر كرد و اظهار داشت: این اقدام با مدیریت كار آمد و تلاش گسترده مجموعه انتظامی این استان صورت گرفته است.

۱۳۹۵/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...