نسخه چاپی

صادرات نفتی ایران 8 درصد كاهش یافت

صادرات نفتی ایران در ماه دسامبر، به پایین ترین حد خود در 5 ماه اخیر رسیده است.

به گزارش نما، خبرگزاری رویترز در گزارشی به کاهش صادرات نفتی ایران پرداخت و نوشت: صادرات نفتی ایران در ماه دسامبر، به پایین ترین حد خود در 5 ماه اخیر رسیده است.

باید گفت صادرات نفتی ایران در ماه نوامبر 8 درصد کاهش یافته است. کاهش عرضه نفت ایران به چین و دیگر مشتریان آسیایی در این ماه، افزایش صادرات به اروپا را خنثی می کند.
ایران از توافق ماه گذشته اوپک برای کاهش 1.2 میلیون بشکه ای تولید از ماه ژانویه مستثنی شده و انتظار می رود تولید خود را اندکی افزایش دهد. اما به گفته یک منبع آگاه، صادرات نفت ایران به استثنای میعانات در ماه دسامبر از 2.04 میلوین بشکه ماه نوامبر 18.8 درصد کاهش خواهد یافت. این کاهش ممکن است نشانه مشکل پیش روی ایران در بالا نگه داشتن سطح تولید خود پس از لغو تحریم ها و افزایش تولید باشد.


رویترز افزود: مستثنی شدن از توافق منعقده اوپک در ماه گذشته میلادی یک پیروزی برای ایران بود. ایران گفته که قصد دارد سهم از دست رفته خود از بازار نفت در دوران تحریم های غرب را پس بیگرد.
به گفته این منبع مطلع، با توجه به اینکه صادرات نفت ایران به اروپا از فوریه سال جاری از سر گرفته شده، صادرات نفت ایران در مقایسه با یک سال قبل همچنان 81 درصد افزایش خواهد یافت.

۱۳۹۵/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...