نسخه چاپی

داعش در پالمیرا غنیمت زیادی گرفته است

پنتاگون با اعلام اینكه عقب نشینی نیروهای سوریه در مقابل داعش در شهر تدمر "بسیار سریع" بوده، مدعی شد كه داعش در این عملیات كه در نوع خود كم نظیر بوده توانسته سلاح‌ها و تجهیزات نظامی زیادی از ارتش سوریه به غنیمت بگیرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: پنتاگون با اعلام اینکه عقب نشینی نیروهای سوریه در مقابل داعش در شهر تدمر "بسیار سریع" بوده، مدعی شد که داعش در این عملیات که در نوع خود کم نظیر بوده توانسته سلاح‌ها و تجهیزات نظامی زیادی از ارتش سوریه به غنیمت بگیرد.

تروریست‌های داعش روز شنبه در حمله‌ای غافلگیر کننده توانستند پس از 9 ماه بار دیگر شهر تدمر (پالمیرا) را به کنترل خود درآورند و ارتش سوریه که سرگرم درگیری‌های حلب است، مجبور شد این شهر را ترک کند.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون در این باره با ابراز تاسف از خروج سریع نیروهای دولتی از شهر تدمر گفت: آنچه که رخ داد این فرضیه را که نیروهای دولتی سوریه و روسیه به طور کامل به درگیری‌های حلب مشغول شده‌اند را تقویت می‌کند و در نتیجه آنها نتوانسته آنگونه که باید به دیگر مناطق توجه داشته باشند.

این سخنان دیویس درحالی است که مسئولان روسیه و سوریه اعلام کرده‌اند که احتمال زیاد آمریکا خود در حمله داعش به تدمر نقش داشته است؛ اتهامی که خیلی زود واشنگتن آن را رد کرد.

وی گفت: حمله‌ای که تروریست‌های داعش در تدمر انجام دادند یکی از مهمترین و موفق‌ترین ضد حمله‌هایی است که تاکنون از سوی این گروه دیده‌ایم و داعش در این حمله توانست بر تمامی تسلیحاتی نظامی و ادوات زرهی ارتش سوریه که در منطقه رها شده بودند، سیطره یابد که از جمله آنها خودروهای زرهی و توپخانه است.

گروه تروریستی داعش در مه 2015 توانست شهر تدمر را برای اولین بار به کنترل خود درآورد و بسیاری از آثار باستانی این شهر تاریخی را منهدم کرد تا اینکه 9 ماه پیش ارتش سوریه با کمک نیروی هوایی روسیه توانست بار دیگر این شهر را به کنترل خود درآورد.

۱۳۹۵/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...