نسخه چاپی

انگشت اتهام آسیب‌ را به سمت زنان نشانه نروید

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از ورود كار خانگی زنان در حساب‌های ملی خبر داد و گفت:اینكه در زمینه آسیب‌ها انگشت اتهام را همیشه به سمت زنان نشانه برویم را قبول ندارم.

به گزارش نما, شهیندخت مولاوردی در گفت‌و گو با فارس،در حاشیه همایش ملی سیاستگذاری اجتماعی در حوزه خانواده گفت: در سیاست‌های کلی و در برنامه ششم توسعه تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن دیده شده که در طول سالیان هر چند برنامه‌ها و سیاست‌ها در این زمینه در دستور کار دولت‌ها قرار داشته اما این بار آن را به عنوان یک اولویت در دولت در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: طبق نظام‌نامه‌ای که از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی ابلاغ شده برای اولین بار هدف‌گذاری کمی کرده‌ایم تا وضعیت زنان را شناسایی کنیم، راهبردها و اقدامات را در سند برنامه ششم لحاظ کرده‌ایم، دولت نیز آن را تصویب کرده و با ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم اندازه‌گیری دقیقی از وضعیت موجود زنان و فاصله‌ای که با وضعیت مطلوب دارد به دست آ‌وریم.

نمی توان برای همه زنان یک نسخه پیچید

مولاوردی گفت: برای گروه‌های مختلف زنان شامل شاغل، خانه‌دار و روستایی برنامه‌ریزی‌ها متفاوت است و نمی‌توان نسخه کلی برای همه خانواده‌ها پیچید بلکه متناسب با وضعیت هر خانواده باید برنامه‌ریزی کرد.

ورود کار خانگی زنان در حساب‌های ملی

وی با اشاره به یکی از برنامه‌های در دست اجرا، گفت: می‌خواهیم ارزش‌گذاری کار خانگی زنان را به نتیجه برسانیم این موضوع مدت‌هاست مطرح شده است، با ارزش‌گذاری آن و اینکه زنان خانه‌دار چه نقش مهمی را در اقتصاد خانواده و جامعه دارند و لحاظ آن در حساب‌های ملی،می توان نگاه‌ها را نسبت به جایگاه زنان خانه‌دار و بسیاری از هنجارها و قوانین را به مرور تغییر داد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد آسیب‌پذیری زنان، گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی به طور جدی در دستور کار نظام قرار گرفته و گزارش‌های آن هر 6 ماه یک بار خدمت رهبری ارائه شده و در ذیل شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهور 17 کارگروه تشکیل شده است و در هر دستگاهی ستاد مقابله با آسیب‌ها وجود دارد.

انگشت اتهام آسیب‌ها را به سمت زنان نشانه نروید

مولاوردی ادامه داد: اما اینکه در زمینه آسیب‌ها انگشت اتهام را همیشه به سمت زنان نشانه برویم را قبول ندارم. در مورد اعتیاد کمتر از 10 درصد معتادان را زنان تشکیل می‌دهند و نگرانی ما وجود 62 درصد معتادان مرد است که متأهل هستند که زمینه‌ساز انواع خشونت و آسیب و جرم را نسبت به زنان و کودکان خواهند داشت.

نگرانی نسبت به کاهش سن اعتیاد و مردان معتاد متأهل

وی تصریح کرد: بحث مواد صنعتی و روانگردان هم که مطرح می‌شود نگرانی‌ها را دو چندان می‌کند بنابراین نگرانی ما پایین آمدن سن اعتیاد و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و روانگردان است که البته دلایل خود را دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: اینکه چرا دختران در سنین پایین به دنبال هیجان و شادی‌های کاذب می‌گردند باید مورد توجه قرار گیرد.

۱۳۹۵/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...