نسخه چاپی

سریال‌های ایرانی كه ماهواره‌های ترك را از رونق انداختند

یكی از مدیران شبكه نمایش خانگی تاكید كرد پخش تولیداتی چون «شهرزاد» باعث شد رونق سریال‌های ماهواره‌ای ترك از بین برود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، در حاشیه چهارمین چشنواره فیلم‌های ویدیویی، نشست مدیران شبکه نمایش خانگی، شامگاه چهارشنبه ۲۴ آذر در هتل پارسیان رامسر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حسن داها، مدیرعامل شرکت سینما رسانه آسیا گفت: «در شبکه نمایش خانگی قبلا فقط محصولات سینمایی ایرانی و خارجی خریداری می‌شد اما زمانی که بخش خصوصی وارد این عرصه شد تحول خوبی در بخش دوبله، محتوای اثر، طراحی و عرضه محصولات رخ داد. مهم‌تر از همه توزیع محصولات در سطح کشور بود که قبلا فقط در فروشگاه‌های عرصه محصولات فرهنگی انجام می‌شد که دسترسی مردم به آن‌ها کم بود اما همکاران ما در شرکت‌های پخش توانستند این محصولات را به صورت مویرگی در سراسر کشور عرضه کنند.»

او افزود: «در این میان، شبکه نمایش خانگی توانسته است به بدنه سینما و تولیدات سینمایی هم کمک بسیاری کند. در سال‌های گذشته بعضی فیلم‌ها روی دست تهیه کننده می‌ماندند اما امروز از طریق پخش ویدیویی بخش اعظم سرمایه به تهیه کننده‌ها بر می‌گردد.»

داها با اشاره به معضل دانلود غیرقانونی فیلم‌ها هم گفت: «خواسته ما از دولت و وزارت ارشاد این بوده که با این مسئله مقابله شود. بهترین راهکار برای جلوگیری از گسترش شبکه قاچاق فیلم در کشور این است که دولت و وزارت ارشاد کمک کنند تا فیلم‌های خارجی وارد شبکه نمایش خانگی شوند.»

مدیرعامل شرکت سینما رسانه آسیا در بخشی دیگر از صحبت‌هایش تاکید کرد: «بسیاری از مخاطبان ایرانی با پخش سریال‌هایی چون «شهرزاد» و «دندون طلا» در شبکه نمایش خانگی، از تماشای سریال‌های ماهواره‌ای ترکیه به دیدن تولیدات داخلی روی آوردند و رونق سریال‌های ماهواره‌ای از بین رفت.»

در ادامه این نشست، نادر معماری، مدیرعامل شرکت کیمیا‌نما نیز در این نشست درباره حمایت از آثار ویدیویی در برابر قاچاق گفت: «قوانین ما برای جلوگیری از قاچاق کامل است اما در اجرای قوانین با مشکل مواجه‌ایم. ما در سطح شهر عرضه غیرمجاز فیلم‌ها را به وضوح می‌بینیم اما گویا در کشور جلوگیری از این مسئله در اولویت نیست.»

او با اشاره به ایجاد شبکه vod و تهدید شبکه نمایش خانگی نیز گفت: « vod به ضرر ما نخواهد بود چون ما هم صاحب آثار هستیم و خودمان هنگام خرید آثار سعی می‌کنیم امتیاز vod آنرا هم خریداری کنیم. بنابراین با پخش فیلم‌ها در این سامانه ما زیان نمی‌کنیم.»

سپس، جواد معماری، مدیرعامل شرکت تصویر دنیای هنر در پاسخ به این سوال که آیا شبکه نمایش خانگی محصولات خارجی را خریداری می‌کند یا این شبکه هم این فیلم‌ها را دانلود غیر قانونی می‌کند، گفت: « وزارت ارشاد از طریق موسسه سینمایی فارابی قراردادهای مارا بررسی می‌کند و بعد از تایید آن‌ها پروانه پخش را صادر می‌کند. بنابراین ما همواره از طریق قانونی عمل می‌کنیم. تنها دو سال در دولت دهم بود که این قانون نادیده گرفته شد و فیلم‌های دانلودی را هم دوبله و پخش کردند.»

۱۳۹۵/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...