نسخه چاپی

افت فروش «سلام بمبئی»

فیلم «سلام بمبئی» به كارگردانی قربان محمد پور، از پنجشنبه یازدهم آذرماه در سینماهای كشور به نمایش درآمد. این فیلم در روزهای ابتدایی به فروش بسیار بی سابقه‌ای دست یافت، اما با گذشت 8 روز از آغاز اكران ، «سلام بمبئی» در هفته جاری، دچار افت فروش محسوسی در سینماهای تهران شد.

به گزارش نما به نقل از آی سینما: فیلم «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمد پور، از پنجشنبه یازدهم آذرماه در سینماهای کشور به نمایش درآمد. این فیلم در روزهای ابتدایی به فروش بسیار بی سابقه‌ای دست یافت، اما با گذشت 8 روز از آغاز اکران ، «سلام بمبئی» در هفته جاری، دچار افت فروش محسوسی در سینماهای تهران شد، که این موضوع می‌تواند یادآور افت فروش فیلم «دراکولا» بعد از شروع طوفانی آن باشد.

با آغاز اکران فیلم «سلام بمبئی» بسیاری از مخاطبان، پیش بینی کردند که این فیلم با توجه به حضور محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، دیا میرزا و گلشن گروور، و داستان فیلم که در کشور هند می‌گذرد، به فروش بسیار زیادی در سینماها برسند و حتی عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را که در اختیار «فروشنده» است را تصاحب کند.

اما با مرور آمار فروش این فیلم در سینماهای تهران که آی سینما به صورت روز به روز جمع آوری کرده است، می‌توان متوجه این موضوع شد که «سلام بمبئی» با آغاز هفته جاری دچار افت فروش محسوسی در سینماهای تهران شده است.

11 آذر: فیلم سینمایی «سلام بمبئی» که پنجشنبه دو هفته پیش به نمایش درآمد، در اولین روز اکران خود توانست به فروش بسیار بالایی دست یابد. این فیلم در روز اول اکران خود در سینماهای شهر تهران توانست 300 میلیون تومان درآمد کسب کند.

12 آذر: اما «سلام بمبئی» در دومین روز اکران خود که جمعه بود، توانست پیشرفت بسیاری نسبت به روز اول اکران خود داشته باشد و 350 میلیون تومان فروش کند.

13آذر: با آغاز هفته گذشته ، «سلام بمبئی» 110 میلیون تومان فروش کرد. البته نباید این رقم را با فروش آخر هفته فیلم مقایسه کرد، زیرا فروش 110 میلیون تومانی یک فیلم در روز شنبه می‌تواند آمار قابل قبولی باشد.

14 آذر: آخرین فیلم قربان محمد پور، یکشنبه هفته گذشته 108 میلیون تومان فروخت.

15 آذر: طی آماری که آی سینما از مسئولین «فیلمیران» در روزهای گذشته گرفت، «سلام بمبئی» در دوشنبه هفته گذشته، 112 میلیون تومان فروش کرد.

16 آذر: سه شنبه هفته گذشته که سینماهای کشور، بلیت فیلم‌های سینمایی را به صورت نیم بها عرضه می‌کنند، «سلام بمبئی» در این روز توانست 190 میلیون تومان در سینماهای تهران فروش کند، که نشان می‌داد همچنان استقبال خوبی از این فیلم در سینماهای شهر تهران انجام می‌شود.

17آذر: با توجه به تعطیلی مدارس و اغلب دانشگاه‌ها و مراکز اداری در روز پنجشنبه، «سلام بمبئی» در روز چهار شنبه هفته گذشته 160میلیون تومان فروش کرد.

18آذر: در دومین پنجشنبه‌ای که «سلام بمبئی» به خود دید، این فیلم توانست 285 میلیون تومان در سینماهای تهران فروش کند، که اگر بخواهیم فروش آن را با اولین روز اکران فیلم که از قضا پنجشنبه هم بود،‌ مقایسه کنیم متوجه افت فروش 15 میلیون تومانی این فیلم نسبت به پنجشنبه 11 آذر ماه خواهیم شد.

19آذر: «سلام بمبئی» جمعه هفته گذشته در سینماهای تهران 320 میلیون تومان فروش کرد، که باز هم نشان می‌دهد این فیلم نسبت به اولین جمعه‌ای که به اکران درآمد، دچار افت 30 میلیون تومانی در گیشه شده است. به طور مثال اگر قیمت بلیت‌ سالن‌های سینمایی را ده هزار تومان در نظر بگیریم، یعنی در دومین جمعه اکران «سلام بمبئی» 3 هزار نفر کمتر به تماشای این فیلم نسبت به اولین جمعه اکران آن در سینماهای تهران، پرداخته‌اند.

20 آذر: اما با آغاز هفته جاری می‌توان به این نتیجه رسید که شیب فروش فیلم «سلام بمبئی» روند نزولی بیشتری داشته است. این فیلم شنبه هفته گذشته 97 میلیون تومان فروخت و نتوانست فروش روزانه خود را به 100 میلیون تومان برساند.

21 آذر: فیلم قربان محمد پور یکشنبه هفته جاری 2 میلیون تومان کمتر از شنبه فروش کرد و در نهایت توانست در این روز 95 میلیون تومان درآمد کسب کند.

22آذر: دو روز پیش، هم این فیلم در سینماهای تهران 98 میلیون تومان درآمد کسب کرد.

23آذر: روز گذشته هم که سینماهای تهران بلیت‌های سینمایی را به صورت نیم بها ارائه کردند، «سلام بمبئی» 170 میلیون تومان فروش کرد که اگر بازهم فروش دیروز این فیلم را با سه شنبه 16 آذر مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم درآمد این فیلم نسبت به سه شنبه هفته گذشته با افت 20 میلیونی مواجه شده است.

اما طبق آخرین آماری که مسئولین «فیلمیران» به آی سینما ارائه دادند،‌ آخرین ساخته قربان محمد پور تا این لحظه و بعد از گذشت 13 روز، 4 میلیارد و 70 میلیون تومان در سینماهای کشور فروش کرده است.

این درحالی است که فیلم «فروشنده» بعد از گذشت دو هفته از از آغاز اکران خود، توانسته بود بیش از 5 میلیارد میلیون تومان فروش کند. فیلم اصغر فرهادی با پشت سر گذاشتن بیست روز اکران، به فروش 7 میلیارد و 180 میلیون تومانی هم رسید و به عبارتی هر سه روز، بیش از یک میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

با توجه به این شرایط و این آمار و ارقام، فعلا بعید به نظر می‌رسد که «سلام بمبئی» بتواند رکورد فروش «فروشنده» را در سینماهای کشور به خود اختصاص دهد و به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شود، مگر آن که در آینده مخاطبان بیشتری برای تماشای فیلم در سینماها، «سلام بمبئی» را انتخاب کنند.

۱۳۹۵/۹/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...