نسخه چاپی

همكاری ایران و روسیه در قبال سوریه مثبت بوده است

رئیس مركز استراتژیك مجمع تشخیص مصحلت نظام همكاری ایران و روسیه در قبال سوریه را مثبت ارزیابی كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم «پویا»، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام پیش از ظهر امروز در دیدار با الکساندر لاورنتیف نماینده پوتین در امور سوریه در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات منطقه بخصوص سوریه گفت: سرعت تحولات در منطقه به طور عام و در سوریه به طور خاص اقتضا می‌کند که دو کشور ایران و روسیه که روابط راهبردی با یکدیگر دارند با یکدیگر مشورت و تماسهای نزدیک به هم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: ایران و روسیه به طور جدی از دولت و ملت سوریه حمایت می‌کنند، بخصوص بعد از پیروزی حلب پیروزی مهم صورت گرفت اما کافی نیست زیرا هنوز معارضین مسلح مزدور بیگانگان در جای جای سوریه از جمله کتمور، رقه و دیر‌زور حضور دارند و قدمهای بعدی باید برداشته شود.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به اینگونه دیدارها تصریح کرد: پیامهایی که بین دو کشور رد و بدل می‌شود ضروری است و برای هماهنگی هر چه بیشتر در حوزه سیاسی، منطقه‌ای، امنیتی و دفاعی صورت می‌گیرد.

ولایتی در ادامه سخنان خود از نشست مشترک وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه در مسکو خبر داد و گفت: قبل از اینکه این دیدار انجام شود آقای لاورنتیف که نماینده ویژه پوتین رئیس جمهور روسیه است مطالب که لازم است به اطلاع جمهوری اسلامی برسد را منتقل می‌کند و این زمینه‌ساز توفیق گردهمایی است که بین ایران و روسیه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای اصلی کمک کننده به موضوع سوریه ایرا ن و روسیه هستند که خوشبختانه این همکاری موفق بوده است و استمرار این همکاری بسیار ضروری است. والا با طراحی‌هایی که امریکایی‌ها انجام خواهند داد از سازمان ملل گرفته تا جاهای دیگر بتوانند خدای ناکرده این پیروزی‌ها را خنثی کنند.

مشاور مقام معظم رهبری با انتقاد از سیاستهای آمریکا در قبال سوریه گفت: آنها موقعی فریاد بشردوستانه می‌زنند در حالی که بر تروریست‌ها فائق شده و به آنها مجال دادند تا از حلب خارج شوند.

ولایتی ادامه داد: نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اشک تمساح می‌ریزد و می‌گوید که چرا با این افراد برخورد تند می‌کنید در عین حالی که همین تروریست‌ها مردم حلب را در طی سه‌، چهار سال گذشته سرمی‌بریدند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا وضعیت توافقی که در حلب ایجاد شده درباره شهرهای کفریا و الفوئه نیز انجام خواهد شد گفت: بدون تردید باید به موازات خروج تروریستها از حلب امکان دسترسی به این دو شهرک شیعه‌نشین برقرار شود تا بتوانیم هر امتیازی که متقابلا به معارضین داده می‌شود برای محاصره شدگان این دو شهرک شیعه‌نشین انجام شود نه اینکه تروریست‌ها از حلب خارج شوند اما شیعیان دو شهرک شیعه نشین همچنان در محاصره باشند.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه برخی‌ها بدعهدی آمریکا در اجرای برجام را فرصتی برای تخریب تیم مذاکره کننده هسته‌ای تعبیر کردند، توصیف شما چیست، گفت: رئیس جمهور برای پاسخ به اقدام آمریکایی‌ها اقدام کردند و ایشان اقدامات بعدی را انجام خواهند و متناسب با شرایط کار پیش خواهد رفت. جمهوری اسلامی ایران قطعا به این عهدشکنی آمریکایی‌ها پاسخ می‌دهد.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...