نسخه چاپی

ناگفته های بازجوی سازمان سیا از وضعیت صدام هنگام دستگیری

به گزارش نما - روزنامه خراسان در مطلبی در شماره امروز خود به نقل از نیکسون نوشت: : صدام را از خالکوبی بازوی راست و جای گلوله روی پای چپش شناختم


مأمور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در زمان دستگیری صدام دیکتاتور سابق عراق در سال 2003 از او بازجویی کرده بود، گفت که در این بازجویی متوجه شده که آمریکا خیلی چیزها را درباره صدام به‌اشتباه متوجه شده است. به گزارش دیلی میل، نیکسون، در کتابش با عنوان «گزارش به رئیس‌جمهور: بازجویی از صدام» آورده است که صدام در بازجویی‌های خود مدعی شده که هرگز در پی سلاح‌های شیمیایی نبوده است.

نیکسون در این بازجویی مأموریت داشته که صدام را پس از دستگیری شناسایی و هویت او را به‌عنوان صدام واقعی و نه بدل او تأیید کند. نیکسون، از روی خالکوبی بازوی راست صدام و مچ دست او و همچنین جای گلوله روی پای چپ او و آویزانی لب پایینی‌اش از یک سمت، صدام را شناسایی کرده است. صدام برخلاف ظاهر پیر و ریش انبوهش روزی چهار سیگار می‌کشید و گوشت قرمز می‌خورد تا بدنی آماده داشته باشد و نیکسون نیز تأیید می‌کند که «صدام به طرز شگفت‌انگیزی بدنی آماده داشت».

این تحلیلگر سیا می‌گوید: به دلیل نبود ارتباط میان ادعاهای آمریکا درباره صدام و یافته‌های من آمریکا خیلی چیزها را درباره دیکتاتور عراق اشتباه متوجه شده بود. اما من نتوانستم این حقیقت را به جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ثابت کنم. همچنین صدام به نیکسون گفته بود: «آمریکا شکست خواهد خورد و خواهید فهمید حکومت کردن بر عراق آسان نیست».

۱۳۹۵/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...