نسخه چاپی

پیش‌بینی مدیر اسبق سیا درباره جنگ اتمی علیه كره‌شمالی

به گزارش نما - ایسنا نوشت: مدیر پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت، جنگ هسته‌ای با کره‌شمالی با وجود تشدید لفاظی‌ها میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون محتمل نیست.

ژنرال بازنشسته دیوید پترائوس، مدیر پیشین سیا در برنامه "این هفته" ای‌بی‌سی‌ نیوز گفت: من نگرانم اما سوال اینجاست که چقدر نگرانم؟ گمان نکنم جنگ محتمل باشد، نه.

پترائوس گفت، لفاظی تند آمریکا علیه کره‌شمالی را باید به چشم یک "استراتژی ارتباطی" با هدف وادار کردن چین به کمک به متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای کیم جونگ اون نگاه کرد.

او افزود: تمام این چیزها یک استراتژی ارتباطی است تا چین متوجه شود که این دولت در شرایط بسیار متفاوتی نسبت به دولت‌های پیشین خود قرار دارد.

این ژنرال بازنشسته همچنین درباره توئیتر اوایل ماه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره رکس تیلرسون اظهار نظر کرد؛ توئیتی که ترامپ در آن تاکید کرده بود وزیر امور خارجه آمریکا وقت خود را برای مذاکره با کره‌شمالی تلف می‌کند. پترائوس گفت، دیپلماسی تیلرسون روی نفوذ چین بر رژیم کره‌شمالی متمرکز است.

او گفت: هدف چین است. وزیر امور خارجه آمریکا نوعی مشارکت استراتژیک را در پیش گرفته است که در اینجا برای شکل‌گیری آن رابطه لازم است.

گرچه رئیس سابق سیا بر اهمیت همکاری با چین به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری نظامی با کره‌شمالی تاکید کرد اما گفت، نیروهای مسلح آمریکا آماده هستند تا در صورت لزوم علیه نیروهای کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی وارد عمل شوند.

او گفت: اگر یک نوع درگیری نظامی شکل بگیرد، تا جایی که بتوانیم به بهترین شکل آماده می‌شویم. البته نیازی به گفتن ندارد که یک سناریوی احتمالی به این صورت، خوشایند نخواهد بود.

پترائوس که پس از بازنشستگی رسمی از ارتش در سال ۲۰۱۱ میلادی به ریاست سازمان سیا منصوب شد و پس از ۱۴ ماه هدایت این سازمان در نوامبر ۲۰۱۲ به دلیل «خیانت به همسرش و قضاوت ضعیف در این زمینه» از مقامش استعفا کرد، همچنین درباره موفقیت نیروهای تحت امر آمریکا علیه داعش سخن گفت.

پترائوس درباره کمپین نظامی مذکور و بیرون راندن داعش از رقه سوریه تاکید کرد: چنین شکست‌های نظامی‌ موجب کاهش قدرت این گروه تروریستی برای جذب شبه‌نظامیان جدید می‌شود. هر چقدر زودتر بتوان داعش را به عنوان بازنده نشان داد زودتر هم می‌توان اثرگذاری آن را در جذب و تشویق نیروهای جدید از بین برد.

۱۳۹۶/۸/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...