نسخه چاپی

روسیه ۸۰۰ پرواز جاسوسی را ردیابی كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: تور راداری روسیه که برخوردار از سامانه شناسایی ضداستتار است در سال 2016 بیش از 800 هواپیمای جاسوسی خارجی را ردگیری کرده است.

اندری کوبان رئیس بخش سامانه راداری نیروهای مسلح روسیه گفت که سامانه های روسی توان شناسایی هواپیماهای مجهز به سیستم استتار را نیز دارند.

خبرگزاری اسپوتنیک روز یکشنبه به نقل از این مقام روسی نوشت: سال جاری بیش از 800 هواپیمای جاسوسی خارجی شناسایی شد و بیشتر از سه هزار و 500 بار سیگنال این رادارها نیز به صدا در آمد.

تاکنون چندین بار هواپیماهای جاسوسی آمریکا نزدیک سواحل بالتیکی یا دریای سیاه روسیه از سوی سامانه های ردیابی این کشور شناسایی و در مواردی هشدار بازگشت به آنان داده شده است.

براساس برخی گزارش ها، هواپیماهای آمریکایی در چند پرواز جاسوسی حتی دستگاه اعلام حرکت را خاموش کرده اند که احتمال برخورد به ویژه با هواپیماهای مسافربری را افزایش می دهد.

تاکنون بیشترین پروازهای جاسوسی آمریکا نزدیک روسیه که خبر آنها انتشار یافته با هواپیماهای پنهانکار «پی- هشت ای پوسیدن» و «ار.اس-135 دبلیو» انجام گرفته است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز چندی پیش اعلام کرد که آمریکا همیشه با آر-8 پوسیدون عملیات جاسوسی هوایی انجام می داد، ولی در تازه ترین اقدام از هواپیمای آر. اس 135 دبلیو برای انجام ماموریت تجسس و جمع آوری اطلاعات در مورد واحدهای نظامی روسیه در منطقه شبه جزیره کریمه کناره دریای سیاه استفاده کرد.

بنا به این گزارش، ماموریت جاسوسی هواپیمای آمریکایی کسب اطلاعات از شبکه دفاع هوایی و موشکی روسیه مستقر در شبه جزیره کریمه و نیز عملیات رزمایش شهریور ماه قفقاز 2016 بود تا از داده های آن برای تنظیم سامانه مقابله با امواج ایستگاههای هشداردهی موشکی استفاده شود.

آمریکا که به صورت مستقل یا در چارچوب پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سال 2013 راهبرد افزایش حضور نظامی خود را در شرق اروپا، نزدیک و حتی هم مرز روسیه از جمله دریای بالتیک پیش می برد، با پروازهای جاسوسی در صدد ارزیابی توانایی دفاعی این کشور است.

۱۳۹۵/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...