نسخه چاپی

كودكان و جوانان ایرانی گرفتار معضل چاقی

مدیركل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: از ۵ ریسك فاكتور بیماری های غیرواگیر ۵ ریسك فاكتور مربوط به تغذیه است.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر زهرا عبداللهی در نشست معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، افزود: مصرف زیاد نمک، قند، چربی و مصرف کم سبزی و میوه ۵ ریسک فاکتور تغذیه ای هستند که در شیوع بیماری های غیرواگیر نقش دارند.

وی ادامه داد: ۱۹ درصد سرطان های دستگاه گوارش به دلیل کم خوردن سبزی و میوه است. ۸۰ درصد مردم جهان میوه و سبزی کم می خورند .

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: طی بررسی ها در سال ۲۰۱۰ عوامل خطر تغذیه ای بیشترین میزان مرگ در دنیا را موجب شده است.

عبداللهی اظهار داشت: اضافه وزن و چاقی در گروه های سنی مختلف به ویژه در کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه و جوانان ۲۵ تا ۳۴ ساله معضل امروز جامعه ماست.

وی در خصوص مداخلات تغذیه ای جامعه محور وزارت بهداشت برای کم کردن این عوامل خطر در صنایع غذایی همچون انواع روغن ها، نان، آبمیوه ها و نوشابه ها توضیح داد و از اجرای بسیج ملی کاهش مصرف نمک، قند و چربی را به عنوان یکی از برنامه های طرح تحول سلامت نام برد.

عبداللهی، اجرای برنامه های پیشگیری از دیابت، چربی خون و فشار خون را در قالب برنامه NCD یکی از برنامه های محوری دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت دانست.

۱۳۹۵/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...