نسخه چاپی

اعتراف دزد خشن به سرقت سریالی طلافروشی‌ها

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، مردی که در جریان دزدی مسلحانه در شهریار، صاحب طلافروشی را کشته و چهار سال فراری بود بازداشت شد. او در تحقیقات پلیسی راز دستبرد به دو طلافروشی در حوزه رباط‌کریم و تهران بزرگ را در حالی فاش کرده که در یکی از پرونده‌ها با دستگیری دو همدستش به طور غیابی در دادگاه به 13 سال حبس محکوم شده است.



سوم بهمن سال 91 وقوع سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهرک مصطفی خمینی به پلیس آگاهی غرب استان تهران گزارش شد. ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند شیشه ویترین مغازه بر اثر شلیک گلوله و تبر شکسته و طلاهایی از آنجا سرقت شده است.



قتل مرد طلا فروش

با گزارش این سرقت به اسماعیل برجسته قاضی وقت دادسرای شهریار، ماموران پلیس جنایی تحقیقات‌شان را از اهالی آغاز کردند و دریافتند سارقان سه مرد نقابدار بوده‌اند که لباس یکدست سیاه به تن داشته، دو سلاح کلاشینکف و تبری هم در دست داشته‌اند و هنگام فرار برای ایجاد رعب و وحشت، اقدام به تیراندازی هوایی کرده‌اند. طلافروش هم زمانی که می‌خواسته زنگ خطر را به صدا دربیاورد هدف گلوله یکی از دزدها قرار گرفته و کشته شده است. همچنین سارقان حدود پنج کیلو طلا دزدیده‌اند.



شناسایی سارق

چند روز بعد از این ماجرا بود که یکی از همسایه‌های مقتول با حضور در پلیس آگاهی غرب استان تهران اطلاعات جدیدی را در اختیار پلیس جنایی قرار دارد.

این مرد به افسر تحقیق گفت: روز حادثه در مغازه‌ام بودم که متوجه شدم مردی به نام ستار که چندی ماهی است به محله‌مان آمده است، با دو مرد در حال پرسه زدن در خیابان بوده و ساکی همراه دارند. گمان کردم شاید منتظر کسی باشند. چند دقیقه بعد صدای تیراندازی شنیدم. همین که به خیابان آمدم متوجه افراد نقابدار داخل طلافروشی شدم. یکی از آنها صاحب طلافروشی را هدف گلوله قرار داد. سه نقابدار با ساکی که پر از طلا بود، بیرون آمدند. دو نفرشان تیراندازی هوایی کردند. دزدی که طلافروش را کشت، هنگام فرار نقاب از چهره‌اش افتاد. همین که خواست نقاب را بردارد و روی صورتش بگذارد او را شناختم. او، ستار بود.



ماموران با هماهنگی قضایی برای دستگیری ستار به خانه‌اش در همان محله رفتند که معلوم شد او همزمان با سرقت ناپدید شده و صاحبخانه‌اش هم از او خبری ندارد .

در ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند که ستار تحت تعقیب پلیس آگاهی رباط‌کریم و شهر تهران نیز هست.



با گذشت چهارسال از وقوع این دستبرد مسلحانه مرگبار، کارآگاهان روزهای پایانی هفته گذشته اطلاعاتی به دست آوردندکه نشان می‌داد، متهم فراری با چهره گریم شده به شهریار بازگشته و درصدد است جرایمش را با تشکیل باندی جدید از سر بگیرد.



ماموران با هماهنگی قاضی حیدری، بازپرس کنونی شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهریار وارد عمل شده و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند و او بازداشت شد .

ستار با انتقال به اداره جنایی پلیس آگاهی غرب استان تهران بازجویی شد و راز جرایم مسلحانه‌اش را فاش کرد .



اعتراف به سرقت‌ها

دزد جوان به افسر تحقیق گفت: دیپلم دارم و در شهرستان کار می‌کردم. اما درآمد خوبی نداشتم. بنابراین برای یافتن کاری مناسب نزد برادرم در یکی از شهرک‌های رباط‌کریم آمدم. مدتی دستفروشی کردم اما دخل و خرجم همخوانی نداشت. بنابراین تصمیم گرفتم برای یکشبه پولدار شدن باندی تشکیل داده و از طلافروشی‌ها سرقت کنم. موضوع را با یک مرد آشنا و دوستم در میان گذاشتم. خواهرم در شهرک ولیعصر تهران زندگی می‌کرد. در محله آنها یک مغازه طلافروشی بودکه آنجا را زیر نظر گرفته و نقشه دزدی از آنجا را اجرا کردیم.



وی ادامه داد: اوایل اسفند سال 86 من و دوستم در حالی که سلاح کلاشینکف و تبر به دست داشتیم به آنجا حمله کرده، شیشه‌ها را شکستیم و با شلیک به پسر مغازه‌دار و زخمی کردن وی، دو کیلو طلا دزدیده و فرار کردیم. در این سرقت مرد زخمی زنده ماند. بعد هم طلاها را فروختیم و پول‌هایش را میان یکدیگر تقسیم کردیم. مدتی آفتابی نشدیم تا این که اوایل مرداد سال 87 این بار درصدد اجرای نقشه سرقت از طلافروشی‌ای حوالی سه‌راه آذری بودیم که با خودرویی تصادف کردیم که راننده با ما درگیر شد. ما هم برای فرار تیراندازی کردیم. آن روز نشد سرقتی را انجام دهیم.



متهم ادامه داد: از ترس دستگیری دوباره پنهان شدیم. بعد تصمیم گرفتیم به یک طلافروشی در حوالی گلستان رباط‌کریم دستبرد بزنیم. طلافروشی در محله‌ای نزدیک خانه برادرم بود. اوایل آبان سال 87 به شیوه‌ای مشابه به آن طلافروشی دستبرد زدیم. طلافروش و برادرش در مغازه بودند که آنها را با شلیک گلوله زخمی کردیم که زنده ماندند. بیش از دو کیلو طلا از آنجا سرقت کردیم. بعد از چند ماه دو همدستم شناسایی و بازداشت شدند. هر کدام از آنها در دادگاه محاکمه و به رد مال و تحمل 13 سال حبس محکوم شدند. چون من فراری بودم، به طور غیابی به 13 سال حبس محکوم شدم. چند سالی با پول‌های به دست آمده از فروش طلاهای سرقتی زندگی می‌کردم.



سکوت در برابر قتل

در حالی متهم به این جرایم اعتراف کرده که در ارتباط با سرقت شهرک مصطفی خمینی که در جریان این دزدی طلافروشی کشته شده بود، سکوت کرده است. این در حالی است شاهدانی که او را در جریان این دزدی مرگبار دیده بودند و زمانی که متهم را در میان افراد دیگری در بازداشتگاه پلیس مشاهده کردند، توانستند او را شناسایی کنند و اعلام کردند او همان دزدی است که به صاحب طلافروشی شهریار شلیک کرده است. در ادامه ماموران متوجه شدند سلاحی که ستار در این دزدی‌های مسلحانه استفاده کرده، همان سلاحی است که مرد طلافروش با آن کشته شده است.



تحقیقات پلیس جنایی برای راز گشایی از قتل طلافروش شهریاری و فاش شدن دیگر سرقت‌های سریالی این باند ادامه دارد.

۱۳۹۵/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...