نسخه چاپی

روحانی: هیچ‌كس نباید حاشیه امنیتی داشته باشد

رئیس جمهور: همه در برابر قانون مساوی هستند و در قانون استثناء، نورچشمی و فرد و گروه وابسته به این طرف و یا آن‌ طرف وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در همایش قانون اساسی و حقوق ملت و رونمایی از منشور حقوق شهروندی ، کارکنان دولت را به اجرای منشور حقوق شهروندی موظف کرد و از همه اساتید، گروهها، هنرمندان، نخبگان و رسانه ها خواست در ترویج و تحکیم حقوق شهروندی بکوشند.



حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در همایش قانون اساسی و حقوق ملت و رونمایی از منشور حقوق شهروندی، کارکنان دولت را به اجرای منشور حقوق شهروندی موظف کرد و از همه اساتید، گروهها، هنرمندان، نخبگان و رسانه ها خواست در ترویج و تحکیم حقوق شهروندی بکوشند.



رییس‌ جمهوری اجرای منشور حقوق شهروندی را مبنای پایداری برای امنیت کشور و پایه مناسبی برای انسجام و وحدت ملی و توسعه کشور دانست و اظهار داشت: هیچ‌کس از قانون مستثی نیست و همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم.



دکتر روحانی با اشاره به تقارن رونمایی از این منشور با ماه ربیع‌المولود؛ ماه تولد عدالت، قسط و برابری و ماه ولادت امام علم و دانش و آزادی بیان و نیز همزمانی آن با ماه آذر، ماه همه‌پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماه تصویب حقوق بشر در سازمان ملل متحد و همچنین ماه فرمان 8 ماده‌ای امام راحل، گفت: بسیار خرسند هستم که امروز به یکی از مهمترین وعده‌هایم جامه عمل پوشانده می‌شود و به یکی از آرزوهای دیرینه خود می‌رسم.



رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: ملت بزرگ ایران از بیش از یکصد سال پیش برای استقرار قانون در این کشور تلاش بی‌وقفه‌ای انجام داده است و مجاهدت‌ها، ایستادگی‌ها و فداکاری‌های بسیاری برای تدوین قانون اساسی و تشکیل مجلس شورای ملی، در دوره مشروطه انجام داده و با تلاش‌های خود اولین گام را در قانونی شدن کشور و در حقیقت در اسلامی شدن کشور برداشت.



دکتر روحانی تأکید کرد: اسلام چیزی جز حکومت قانون نیست و بزرگترین امتیاز پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدود 1400 سال پیش برقراری حکومت قانون بود.



رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه در حکومت قانون، پیامبر به عنوان نبی و بالاترین مقام حق نداشت، ذره‌ای از قانون الهی تخلف کند، اظهار داشت: در کجای دنیا و کدام قانون سراغ دارید که خطاب به پیامبر(ص) چنین آمده باشد که «نزدیک بود از مسیر حق به سمت مسیر باطل کمی تمایل پیدا کنی که اگر این چنین می شد دو برابر همه تو را در دنیا و آخرت تنبیه می‌کردیم» این بیان کتاب قانون، قرآن مجید نسبت به پیامبر اسلام(ص) است.



دکتر روحانی با تأکید بر اینکه هیچ‌کس از قانون مستثنی نیست، گفت: همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و تمام اتباع کشور در برابر اجرای قانون مساوی هستند و این اصل صریح قانون اساسی است.



رییس‌ جمهوری تصریح کرد: اگر به دنبال منافع کشور و حکومت قانون هستیم، هیچ فرد، نهاد، گروه و رسانه‌ای نباید حاشیه امنیتی داشته باشد.



دکتر روحانی افزود: همه در برابر قانون مساوی هستند و در قانون استثناء، نورچشمی و فرد و گروه وابسته به این طرف و یا آن‌ طرف وجود ندارد.



رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: ما از انقلاب اسلامی به دنبال حکومت عدل محمدی و علوی بودیم و قضاوتی همچون، قضاوت مولایمان امیر المؤمنین علی(ع) می‌خواستیم و می‌خواهیم و مردم ما این راه را ادامه خواهند داد.



دکتر روحانی با بیان اینکه می‌پذیرم و درست است که انقلاب اسلامی تمام نشده است، اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی تمام شده بود، امروز شاهد شرایط دیگر و بهتری در سراسر کشور بودیم.



رییس‌ جمهوری تصریح کرد: تا زمانی که تبعیض، فساد و گردنکشی‌ها وجود دارد، انقلاب اسلامی تمام نشده است، باید به روزی برسیم که شاهد مدینه پیامبر اسلام (ص)و حکومت عدل اسلام در سراسر این سرزمین باشیم.



دکتر روحانی با اشاره به اینکه یکی از وعده‌هایم به ملت بزرگ ایران از آغاز دولت یازدهم تبیین منشور حقوق شهروندی بود، اظهار داشت: به مردم وعده‌های دیگری هم داده بودم و بر پای همه آنها تا آخرین روز مسئولیتم خواهم ایستاد.



رییس‌ جمهوری افزود: در خصوص حقوق جوانان، بانوان و اقلیت‌های دینی، مذهبی و اقوام نیز وعده داده‌ام و پای آنها ایستاده‌ام. همچنین به مردم وعده‌داده‌ام که اقتصاد ایران را نجات خواهم داد و امروز در آخرین سال دولت یازدهم خوشحالم که مردم هم شاهد تورم تک‌رقمی و هم رشد اقتصادی هستند به نحوی که رشد اقتصادی 6 ماهه اول امسال، در مقایسه 6 ماهه اول پارسال، 7.4 شده است و از تابستان امسال در مقایسه با تابستان پارسال شاهد اشتغال خالص 700 هزار نفر در کشور هستیم.



دکتر روحانی افزود: امروز اقتصاد کشورمان نسبت به سال 91، که رشد اقتصادی منفی 6.8 بود و اوایل سال 92 که تورم 45 درصد بود و در این سال‌ها اشتغال خالص تقریباً صفر بود، شاهد، پیشرفت‌های زیادی در عرصه اقتصادی هستیم.



رییس‌ جمهوری تصریح کرد: وعده من نجات اقتصاد کشور، از سراشیبی سقوط بود و به مردم وعده دادم که که سانتریفیوژها می‌چرخد و کارخانه‌ها هم به حرکت خود ادامه خواهند داد.



دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در 8 ماهه اول امسال بیش از 15 هزار و 600 کارگاه متوسط و کوچک که یا راکد بودند و یا با تمام ظرفیت کار نمی‌کردند، با تسهیلات بالای 11 هزار میلیارد تومان کاملاً فعال شده اند، پس چرخ کارخانه‌ها به حرکت در آمده است.

۱۳۹۵/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...