نسخه چاپی

خاطرات ساكنان حلب از حضور تروریست‌ها

مردم حلب از خروج افراد مسلح از محله‌هایشان بسیار شادمانند و با یادآوری رنج‌ها و مصایبشان در دورانی كه تروریست‌ها به سربریدن و گلوله‌باران دست می‌زدند، خداوند را به خاطر نعمت آزادی از شر این جنایتكاران شكر می‌كنند.

به گزارش نما، به محله‌های شرقی حلب-جایی که تروریست‌ها آنجا را ویران کرد- رفتیم و با مردمی که در حال بازگشت به منازلشان هستند، به گفت‌وگو پرداختیم، مردمی که از اخراج افراد مسلح و بازگشت به منازل خود خوشحال هستند، آنها با حمایت از ارتش سوریه برای مردم فوعه و کفریا دعا می‌کنند تا هر چه زودتر از جور و ظلم تروریست‌ها رهایی یابند.


یکی از ساکنان حلب می‌گوید: ما تقریبا تا پنج سال پیش در این منزل و در این ساختمان زندگی می‌کردیم، در آن زمان هیچ مشکلی وجود نداشت، تا این‌که افراد مسلح وارد منطقه ما شدند و آن را به سیطره خود درآوردند و ما مجبور شدیم به محض ورود آنها و اشغال منطقه ما، خانه‌هایی را که در آن زندگی می‌کردیم، ترک کنیم، جایی که بزرگراه الحمدانیه در پایان خیابان صلاح‌ الدین قرار داشت.


این شهروند حلبی افزود : هنگامی که پس از مدتی به اینجا بازگشتیم،‌منزلمان را ویران‌شده دیدیم، اما با این وجود در آن ساکن شدیم، خداوند را در همه حال شاکریم.


وی با ابراز خوشحالی از رهایی از چنگ تروریسم می‌گوید: خلاصی و نجات ما از تاریکی تروریسم، بزرگترین نعمت خداوند است، با خروج افراد مسلح، ما اکنون خیلی احساس امنیت می‌کنیم، زیرا در گذشته به طور گسترده در معرض گلوله‌باران(تروریست‌ها) قرار داشتیم و افراد مسلح هر روز بیش از 10 گلوله خمپاره به سوی ما شلیک می‌کردند، اما اکنون افراد مسلح خارج شده‌اند و از خداوندمی‌خواهم به حق پیامبر ما حضرت محمد(ص)، این افراد دیگر هرگز به شهرمان برنگردند.


همچنین شهروندی که در حال بازگشت به منزلش بود گفت : ما حلبی‌ها اکنون بسیار خوشحالیم و امیدواریم که امنیت تمام سوریه را در بربگیرد مخصوصا شهرک‌های کفریا و فوعه که از خداوند می‌خواهد به زودی آنها را (از شر تروریست‌ها) نجات دهد، زیرا آنها خیلی در سختی و رنج هستند، دل‌های ما با مردم کفریا و فوعه است، زیرا در معرض ظلم و ستم افراد مسلح قرار دارند، در هر حال خوشحالی و شادی خود به عنوان ساکنان حلب(از پاکسازی شهر) را هرگز نمی‌توانیم توصیف کنیم.


شهروند دیگری از رنج و سختی‌های دوران حضور افراد مسلح سخن گفت، وی از بالکن منزل ویران شده‌اش که به طور مستقیم بر گذرگاه الراموسه مشرف است،‌خروج افراد مسلح را رصد می‌کرد.


این فرد گفت : تا پیش از ورود افراد مسلح، چیزی که ما را نگران کند،‌وجود نداشت، اما وقتی افراد مسلح وارد شدند،‌رنج و سختی ما هم آغاز شد، و ما مجبور شدیم به روستایی به نام عزان کوچ کنیم، مدتی را در آن روستا سپری کردیم و وقتی متوجه شدیم که منطقه صلاح‌ الدین امن شده است، به اینجا برگشتیم، اما گلوله‌ها بر روی سر ما فرو می‌ریخت، بر فرزندان ما و ساختمان‌های مجاور گلوله می‌بارید، ما به خاطر وجود افراد مسلح خیلی سختی و رنج متحمل شدیم.


این شهروند ساکن حلب افزود: من برادری دارم که به روستای«هوبر» رفت(تا در کنار ارتش با تروریست‌ها بجنگد)، او به همراه دایی و فرزندانش به شهادت رسیدند، تروریست‌ها، دو نفر از آنها را سربریدند، ما به سبب وجود افراد مسلح رنج کشیدیم.



وی احساس خود از خروج تروریست‌ها را اینگونه توصیف می‌کند: خدا را شکر می‌کنیم که امنیت در شهر حلب برقرار شد، از خداوند می‌خواهیم تمام سوریه را امنیت فرا گیرد،‌همانطور که می‌بینید، افراد مسلح در حال رفتن هستند، اراده ما عالی است، مردم حلب عزم و اراده بالایی دارند، به یاری خداوند شهرمان را بازسازی خواهیم کرد، چه حلب قدیم یا حومه شرقی یا اینجا که هستیم یعنی محله صلاح‌الدین همه جا را به یاری خدا بازسازی خواهیم کرد.

۱۳۹۵/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...