نسخه چاپی

بازداشت دزدهایی كه برای پس دادن ماشین مسروقه، باج می‌خواستند

به گزارش نما- شرق نوشت:سرقت خودرو سواری پژو ٤٠٥ چند روز پیش از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری جوادیه تهرانپارس اعلام و پرونده‌ای دراین‌باره تشکیل شد.

مال‌باخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت یک بامداد در حد فاصل میدان کاج تا میدان صنعت به مقصد تهرانپارس – خیابان سازمان گوشت، سه جوان را به عنوان مسافر دربست سوار ماشین کردم، پس از رسیدن به خیابان سازمان گوشت، یکی از سرنشینان صندلی عقب با طرح این موضوع که دچار حالت سرگیجه و تهوع شده از من خواهش کرد توقف کنم. به محض توقف، ناگهان همین شخص از پشت سر، گردنم را گرفت و دو نفر دیگر نیز با تهدید چاقو و شوکر، ابتدا اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراهم کردند، من را از ماشین به بیرون پرتاب و پس از سرقت خودرو از محل متواری شدند».

هم‌زمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت به عنف خودرو سواری، شاکی پرونده با مراجعه مجدد به پلیس آگاهی، به کارآگاهان اعلام کرد سارقان در تماس تلفنی، برای پس‌دادن خودرو مبلغ پنج میلیون تومان وجه نقد خواسته‌اند.

با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده از مال‌باخته، محل تردد سارقان در محدوده اتوبان شهید چمران – زیر پل مدیریت شناسایی شد و این محل تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار گرفت.

کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات ارائه‌شده از سوی مال‌باخته درباره مشخصات ظاهری یکی از سارقان، هنگام کنترل نامحسوس محل تردد متهمان در محدوده پل مدیریت موفق به شناسایی متهم با خودرو مسروقه متعلق به مال‌باخته شدند و او را زیر نظر گرفتند تا اینکه درادامه دو همدست دیگر وی نیز در همان محدوده پل مدیریت شناسایی شدند.

سرانجام مأموران با شناسایی دقیق هر سه متهم پرونده، برای دستگیری آنها وارد عمل شدند. در زمان اجرای عملیات دستگیری، متهمان به قصد متواری‌شدن با چند قبضه چاقوی نامتعارف با پلیس درگیر شدند اما درنهایت هر سه نفر آنها به نام‌های سلیمان (٢٥ساله)، کیومرث (٢٢ساله – برادر سلیمان) و سامان. (٢٣ساله – پسرعموی سلیمان و کیومرث) دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

در تحقیقات به‌عمل‌آمده از متهمان مشخص شد هر سه نفر آنها به‌تازگی به بهانه پیداکردن کار به تهران آمده‌اند اما اقدام به تشکیل گروه زورگیری کرده و در پوشش مسافر اقدام به سرقت خودروهای سواری کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه امیر افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این نکته که «کرایه خودرو به وسیله چند نفر به شیوه دربستی و عمدتا به مقصد مناطق حاشیه‌ای شهر شیوه‌ای رایج در سرقت به‌عنف خودرو محسوب می‌شود»، گفت: «هر سه متهم به سرقت به عنف خودرو از مال‌باخته و تلاش برای اخاذی پنج میلیون‌تومانی اعتراف کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و به‌منظور انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی متهمان، هر سه متهم با قرار قانونی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و از مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد مورد سرقت یا تهدید قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به این پایگاه واقع در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، بالاتر از بیمارستان رسالت، جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند».

۱۳۹۵/۹/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...