نسخه چاپی

سفر كارشناسان روسی به آنكارا درپی ترور سفیر روسیه

وزیر خارجه تركیه اعلام كرد، هیاتی از كارشناسان روسی برای مشاركت در تحقیقات درباره قتل سفیر روسیه، به‌زودی وارد آنكارا خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: به نقل از «روسیا الیوم»، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، مسکو و آنکارا تحقیقات مشترک در ارتباط با حادثه ترور «آندری کارلوف» سفیر روسیه در ترکیه را آغاز خواهند کرد.

چاووش اوغلو، دوشنبه شب در گفت‌وگو با تلویزیون «روسیا- 24»، عنوان داشت که این دو کشور در حال حاضر «بین ادارات مربوطه (جهت انجام تحقیقات) هماهنگی ایجاد می‌کنند» و طرف تُرکی نیز از طرف‌ روسی تمام حمایت‌های لازم را می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، هیاتی از کارشناسان روسی به‌زودی برای مشارکت در این تحقیقات، وارد آنکارا خواهند شد.

وی گفت: «این جنایت، اقدامات مشترک ما برای نجات ساکنان سوریه و ایجاد راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه را هدف قرار داد... ما این امر را به خوبی می‌دانیم و تمامی تلاش‌های ممکن را برای جلوگیری از این امر، صورت خواهیم داد.»

این در حالی است مقام‌هایی در آنکارا می‌گوید، شواهدی قوی وجود دارد که نشان می‌دهد عامل سوء‌قصد به جان سفیر روسیه در ترکیه با شبکه گولن در ارتباط بود.

پس از حادثه ترور سفیر روسیه در آنکارا که شامگاه دوشنبه در جریان بازدید او از یک نمایشگاه هنری روی داد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، عامل سوءقصد را یک عضو پلیس ضد شورش آنکارا معرفی کرد که دو سال و نیم در این نیرو عضویت داشته است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مولود چاووش اوغلو طی تماسی تلفنی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، کشته شدن سفیر روسیه در آنکارا را تسلیت گفت.

۱۳۹۵/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...