نسخه چاپی

مركل: جزئیات حادثه دیشب هنوز روشن نشده

صدر اعظم آلمان در پی حمله تروریستی در برلین سخنانی در جمع خبرنگاران ایراد كرد و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان خبر داد كه عامل این حمله احتمالا یك پناهجو بوده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، آنگلا مرکل در ابتدای سخنان خود ضمن اعلام همبستگی با خانواده قربانیان با آنان ابراز همدردی کرد و خبر داد که هم اکنون 40 نفر از مجروحان در بیمارستان بستری و پزشکان به مداوای آنان مشغول هستند.



وی همچنین از امدادگران و پلیس سپاسگزاری کرد.



به گفته مرکل ما فرض را بر تروریستی بودن این حمله می دانیم ولی هنوز دقیقاً معلوم نیست که چه اتفاقی افتاده و چیزی مشخص نیست. گذشت زمان جزئیات واقعه را روشن می سازد.



مرکل گفت که انزجارآور است اگر معلوم شود که عامل این حادثه یک پناهجو بوده است با این حال این اقدام از ارزش فعالیت های حامیان پناهجویان نمی کاهد.



مرکل خبر داد که وی با وزیر کشور جلساتی داشته و امروز بعداز ظهر نیز جلسه ای برای بررسی بیشتر این حادثه تشکیل خواهد شد.



وی تاکید کرد که مردم آلمان نباید در ترس زندگی کرده و ترور آنان را فلج کند. آلمانیها باید بدون ترس به زندگی خود ادامه دهند. وی در خاتمه سخنان خود گفت: آلمان برای آلمانیها و جهانیان، باز و دمکراتیک باقی خواهد ماند.



گفتنی است دیشب فردی با راندن یک دستگاه کامیون به جمع خریداران عید کریسمس در شهر برلین موجب شد تا 12 نفر کشته و بیش از 40 نفر مجروح شوند. هنوز از علت و انگیزه این حادثه خبری منتشر نشده است هر جند احتمال تروریستی بودن آن وجود دارد.

۱۳۹۵/۹/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...