نسخه چاپی

آرای خاموش را از سرخوردگی رها كنید

محمدعلی پورمختار؛ عضو كمیسیون قضایی مجلس دهم در خبرآنلاین نوشت: اصولگرایان در انتخابات هم نیاز به آرای خاموش و هم نیاز به آرای روشن دارند. درصد بسیاری كمی از مردم جامعه برای انتخاب بعضی از موضوعاتی كه آن را در راستای حل مشكلاتشان می دانند مسائل جناحی و جبهه ای را مد نظر قرارمی دهند.

به گزارش نما, محمدعلی پورمختار؛ عضو کمیسیون قضایی مجلس دهم در خبرآنلاین نوشت: اصولگرایان در انتخابات هم نیاز به آرای خاموش و هم نیاز به آرای روشن دارند. درصد بسیاری کمی از مردم جامعه برای انتخاب بعضی از موضوعاتی که آن را در راستای حل مشکلاتشان می دانند مسائل جناحی و جبهه ای را مد نظر قرارمی دهند؛ در جریان انتخابات نگاه آنها به سوی جناحی متمایل خواهد شد که حل مشکلاتشان را در اولویت قرار داده است. از مشکلات منطقه ای گرفته تا فکری و ملی.هر جریانی در انتخابات باید حرفی برای گفتن داشته باشد، تا بتواند به مطالبات مردم پاسخ دهد.

آرای خاموش آرایی است که ممکن است سرخورده باشند، انگیزه برای حضور در انتخابات نداشته باشند یا حساسیت موضوع را درک نکنند. ما باید چنین آرایی را شناسایی کنیم و راهکاری برای حل انفعال آن پیدا نماییم. لذا جریان انقلابی یا همان اصولگرایان اقداماتی که در این زمینه صورت می دهند باید تمام اقشار جامعه را پوشش دهد و استفاده حداکثری را از فرصت انتخابات نمایند.

بر همین مبنا جریان اصولگرا در مورد مسائل اقتصادی، اعم از اشتغال، حمایت واقعی از تولید، خروج از رکود، صادرات و.... برنامه عملی و روشنی باید داشته باشد. در خصوص مسائل سیاسی که در اذهان عمومی جایگاه خاصی دارد از جمله فعالیت احزاب و حقوق شهروندی که برای جریان انقلاب بسیار مهم است باید در دستور کار قرار گیرد و به مطالبات مردم در این زمینه پاسخ داده شود.

نخبگان جامعه باید شعارهایی را از سوی کاندیداها و احزاب و حامیان آنها مطرح می شود از شکل فرمی و شعاری خارج کرده و به محتوای مدون و عملی تبدیل نمایند. در انتخابات گذشته هر کدام از کاندیداها کتابچه ای را که به عنوان برنامه از آن یاد می شد همراه خود داشت و ادعا می کرد که قرار است به آن عمل کند. اما هیچ کس حتی نخبگان و همراهان ایشان عملیاتی شدن آن کتابچه را ندیدند.

سیاست خارجی کشور هم یقینا در جریان انتخابات باید مورد توجه اصولگرایان قرار گیرد ؛ رویکرد کلی نظام این است که کشور ارتباط حداکثری با کشورهای دیگر داشته باشد به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی که فعلا رابطه ما با آنها منتفی است. در ادامه، مسائل اجتماعی همچون جوانان، زنان و مشکلات پیش روی جامعه مانند 12 میلیون پرونده قوه قضاییه که ریشه آن بیرون قوه قضاییه است به طور جدی باید مد نظر قرار گیرد. و در نهایت حل معضل بسیار مهم فساد اقتصادی و اصلاح نظام اداری و عوامل آن همچون قاچاق نیز به پیگیری های جدی برای جلوگیری و مبارزه نیاز دارد.

۱۳۹۵/۱۰/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...