نسخه چاپی

فعالیت دو شیفته ۱۵ درصد از مدارس كشور

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس كشور از فعالیت دو شیفتی تنها 15 درصد از مدارس كشور در سایه همت و مساعدت خیرین مدرسه ساز كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: امان الله عباسی در آیین افتتاح مدرسه شبانه روزی سید زنوزی شهر زنوز از توابع شهرستان مرند با اشاره به اقدامات مهم این سازمان در سه سال گذشته ابراز کرد: خوشبختانه در این مدت میزان فعالیت های کمی و کیفی این سازمان در امر مدرسه سازی رفع شده و با تلاش های بهنگام خیرین، تنها 15 درصد از مدارس کشور، دو شیفتی هستند.

وی افزود: اگر خیران مدرسه ساز به درستی و در زمان مورد نیاز، وارد عرصه نمی شدند، مشکلات غیرقابل حلی در آموزش و پرورش وجود داشت که شاید هیچ گاه حل نمی‌شد.

وی مهمترین نتیجه افزایش مشارکت خیرین درفضاهای آموزشی در کشور را تحقق بیش از پیش وحدت ملت و نظام عنوان کرد و با اشاره به بخشی از مهم ترین عناوین و اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین سرانه فضای آموزشی در کشور در حال حاضر 505 متر مربع است که باید به هشت متر مربع افزایش یابد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به معماری ایرانی- اسلامی در احداث مدارس عنوان کرد: باید ارتباط بین فضاهای موجود در داخل مدارس همچون ورزشگاه، نمازخانه، کارگاه، آزمایشگاه، کلاس درس و ... نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...