نسخه چاپی

فروش طرح ترافیك روزانه ممنوع و مدارس در چند استان كشور تعطیل شد

در تهران نیز شاخص آلودگی هوا به عدد ۱۵۳ رسیده است كه بدین ترتیب با عبور از عدد ۱۵۰ برای همه گروه‌های جامعه هوا ناسالم است و توصیه می‌شود از رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز شود. با توجه به رشد آلودگی هوا در تهران، امروز زنگ ورزش كل مدارس نیز تعطیل شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، روز ۴ شنبه بود که پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی تهران بدلیل آلودگی هوا تعطیل شد. با توجه به پایداری هوا، آلودگی تهران همچنان ادامه پیدا کرده است. بدین‌ترتیب مدارس مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی مناطق 19گانه آموزش و پرورش شهر تهران، امروز (شنبه) چهارم دی در نوبت صبح و عصر به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

همچنین در نشست جمعه شب کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز مقرر شد که پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی کرج و فردیس نیز بدلیل آلودگی هوا در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شوند.

در تهران نیز شاخص آلودگی هوا به عدد ۱۵۳ رسیده است که بدین ترتیب با عبور از عدد ۱۵۰ برای همه گروه‌های جامعه هوا ناسالم است و توصیه می‌شود از رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز شود. با توجه به رشد آلودگی هوا در تهران، امروز زنگ ورزش کل مدارس نیز تعطیل شده است.

در همین راستا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد فروش هرگونه طرح ترافیک روزانه در روز شنبه ممنوع است و از شهرداری تهران می‌خواهیم در این زمینه با ما همکاری نماید. وی همچنین فعالیت واحدهای شن و ماسه را نیز در روز شنبه ممنوع اعلام کرده است.

اما کار آلودگی هوا فقط به استان‌های تهران و البرز محدود نمی‌شود، بلکه وضعیت آلودگی هوا در آذربایجان شرقی نیز در شرایط ناسالم به سر می‌برد. از این‌رو مهدکودک‌ها، مدارس مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و کلیه مقاطع مدارس استثنایی در نوبت صبح شهر تبریز نیز به تعطیلی کشیده شد.

بدین ترتیب مردم کلان‌شهر های ایران در حالی فصل زمستان را آغاز کرده‌اند که آلودگی نفس آن‌ها را بدجوری تنگ کرده است.

۱۳۹۵/۱۰/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...