نسخه چاپی

بزودی شاهد پیروزی‌های بزرگ در موصل خواهیم بود

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق گفت: حفظ جان غیرنظامیان و بیرون راندن تروریست ها در آزادسازی موصل، روند عملیات نظامی را كند كرده است اما با وجود این مشكلات به زودی شاهد پیروزی های بزرگ در این شهر خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از میزان، سیدعمار حکیم گفت: راهبرد نظامی ارتش و حشد الشعبی عراق در آزادسازی موصل، حفظ جان غیرنظامیان و بیرون راندن تروریست ها از این شهر است که این راهبرد روند عملیات را کند کرده است، اما با وجود این مشکلات به زودی شاهد پیروزی های بزرگ در این شهر خواهیم بود.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق با اشاره به توطئه گسترده اتحاد غربی، عربی و عبری برای تجزیه کشورهای منطقه گفت: حمایت های گسترده سیاسی، تبلیغاتی و نظامی از تروریست ها با دلارهای نفتی سعودی و ایجاد دالان های امن برای آنها، حکایت از برنامه وسیع آنان در منطقه داشت که اگر به موفقیت منجر می شد منطقه به آشوب کشیده می شد و جهان را به سمت جنگی ناخواسته سوق می داد.

وی با اشاره به کابوس، ترس و وحشتی که تروریست ها در عراق و سوریه به راه انداخته بودند افزود: تروریست ها و حامیانشان اکنون در سوریه و عراق رو به زوال سیاسی و نظامی هستند و جنایات آنها تنفر عمومی ایجاد کرده و یک بسیج عمومی علیه تروریست های افراطی در عراق شکل گرفته است.

حکیم گفت: شواهد و اسنادی در اختیار داریم که حضور تعدادی از افسران نظامی و اطلاعاتی کشورهای منطقه را در عراق ثابت می کند که آنها را افشا خواهیم کرد.

وی افزود: این افسران نظامی هدایت تروریست ها را در موصل و دیگر شهرهای عراق برعهده دارند.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق همچنین با انتقاد از حضور نظامیان خارجی در منطقه گفت: حضور نظامیان خارجی در منطقه نه تنها کمکی به امنیت کشورهای منطقه نمی کند، بلکه موجب ناامنی و افزایش هزینه های امنیتی منطقه می شود و کشورهای منطقه به جای دعوت از نیروهای خارجی، با همسایگان خود به گفتگو بنشینند و مشکلات خود را حل کنند که این به مراتب کم هزینه تر خواهد بود.

سیدعمار حکیم در ادامه تصریح کرد: اشتباهات غربی ها ازجمله امریکا در منطقه و عراق خسارت های بزرگی به منافع مردم منطقه زده است، از این رو اگر آنها با واقع بینی مسائل منطقه را تحلیل کنند هزینه های خود و مردم منطقه را نیز پایین خواهند آورد.

وی با اشاره به راهبرد ائتلاف ملی شیعیان عراق تاکید کرد: حفظ تمامیت ارضی عراق و ایجاد امنیت در این کشور راهبرد این ائتلاف است و در جهت تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سیدعمار حکیم در پاسخ به منتقدان تشکیل نیروی بسیج مردمی عراق که اکنون با عنوان حشد اشعبی با تروریست ها می جنگد گفت: تصمیماتی که در عراق اتخاذ می شود مربوط به مردم و بر اساس منافع ملی عراق است و دیگران حق مداخله در آن را ندارند.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق افزود: تشکل بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) ابتدا مربوط به شیعیان بود اما اکنون با تصویب در مجلس نمایندگان عراق به یک نیروی ملی تبدیل شده است که همه قومیت ها و مذاهب ازجمله برادران اهل تسنن، ایزدی ها، کردها، ترکمن ها و مسیحیان نیز در آن عضویت دارند و در حقیقت به یک نماد ملی عراق مبدل شده است که راهبرد آن گسترش امنیت به تمام نقاط عراق است.

۱۳۹۵/۱۰/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...