نسخه چاپی

مواد مخدر بیشترین جرم ایرانیان داخل ارمنستان

رئیس كمیته تحقیق و بازرسی ارمنستان گفت: قاچاق مواد مخدر عمده جرم ارتكابی از سوی ایرانیان در داخل خاك كشور ارمنستان است.

به گزارش نما به نقل از فارس، اقوان هوسپیان، رییس کمیته تحقیق و بازرسی ارمنستان پیش از ظهر امروز در دیدار با قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: مشترکات تاریخی، جغرافیایی باعث شده است که ارمنستان به عنوان تنها کشور مسیحی و غیر مسلمان همسایه ایران، روابط بسیار خوبی با ایران دارد.

وی افزود: روابط بین دو کشور به توسعه روابط قضایی هم می انجامد.

هوسپیان با اشاره به جرائم ارتکابی از سوی ایرانیان در ارمنستان گفت: میزان این جرائم به شدت کاهش یافته است.

رییس کمیته تحقیق و بازرسی ارمنستان ادامه داد: آمادگی دو طرفه برای توسعه روابط قضایی بین دو کشور وجود دارد. در کنار این روابط امکان سپری کردن محکومیت محبوسان در ارمنستان در ایران وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد ایرانی در ارمنستان محبوس هستند و بیشترین جرائم ارتکابی چیست؟ گفت: قاچاق مواد مخدر عمده جرم ارتکابی از سوی ایرانیان است. در کنار این موضوع، تصادفات منجر به جرح و خشونت فیزیکی هم در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

هوسپیان افزود: در حال حاضر دوازده ایرانی در ارمنستان بازداشت هستند و بیست نفر هم مجرم شناخته شدند. از هیچ کوششی برای سپری کردن محکومیت ایرانیان در کشور خودشان دریغ نمی کنیم.

وی در خصوص مجازات حمل مواد مخدر گفت: به هیچ وجه مجازات اعدام نداریم و حبس ابد بیشترین مجازات است اما در رابطه با مواد مخدر بیشترین مجازات 15 الی 20 سال حبس است.

۱۳۹۵/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...