نسخه چاپی

٣٠ درصد كشته های تصادفات ۹ ماه گذشته عابران پیاده اند

عابران پیاده در بسیاری از تصادفات درون شهری نقش پررنگی دارند و همیشه هم رانندگان مقصر نیستند گاهی عابران پیاده با سهل انگاری جان خود را به خطر می اندازند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سرهنگ داوود قاسمیان، رییس پلیس ترافیک شهری ناجا با اشاره به اینکه، طبق آمار ٩ ماهه اول سال جاری، ٣٠ درصد کشته های مربوط به عابران هستند، گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که نسبت به حق و حقوق عابران پیاده توجه بیشتری داشته باشند، به طور مثال روی خط کشی ها توقف نکنند و تجاوز به گذرگاه های عابرپیاده نداشته باشند.

وی در ادامه توضیح داد: البته بعضی عابران هم این تصور غلط را دارند که در معابر برون و درون شهری همیشه حق تقدم با عابر پیاده است. به همین دلیل بعضا مشاهده شده که بدون توجه به اطراف وارد سطح معابر و سواره رو می شوند که این موضوع تصادفات ناگواری را به وجود می آورد.

سرهنگ قاسمیان با عنوان کردن این موضوع که، عابران هم باید نکاتی را رعایت کنند، گفت: عابران باید حتما از گذرگاه های عابر پیاده رفت و آمد کنند و برای تردد وارد سواره رو نشوند. همچنین دیده می شود که باوجود چراغ قرمز برای عابران، شهروندان با بی توجهی به این موضوع باعث حادثه می شوند.

رییس پلیس ترافیک شهری در پاسخ به این سوال که بیشترین دلیل حوادث عابران پیاده چیست، توضیح داد: بعد از غروب آفتاب پوشیدن لباس تیره و حرکت در سطح سواره رو خطر آفرین است. عابران بدون توجه به این نکته مهم شب در سطح شهر تردد دارند. از طرف دیگر رانندگان معمولا به دلیل توجه نداشتن به جلو و یا تخطی از سرعت مطمئنه با عابران تصادف می کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...