نسخه چاپی

400 جسد سونامی 12 سال پیش آسیا، در تایلند شناسایی نشده اند

پلیس تایلند روز دوشنبه اعلام كرد دستكم 400 قربانی سونامی سال 2004 آسیا كه به كشته شدن 226 هزار نفر منجر شد پس از گذشت 12 سال از این سونامی هنوز در تایلند ناشناس باقی مانده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، زلزله 9.15 ریشتری 26 دسامبر سال 2004 میلادی در اقیانوس هند باعث سونامی در سراسر این اقیانوس شد که یکی از بزرگترین بلایای طبیعی تاریخ را بدنبال داشت.
تایلند، اندونزی، هند و سریلانکا شاهد بیشترین آسیب و تلفات انسانی در این سونامی بودند و پنجهزار و 395 نفر در تایلند جان خود را از دست دادند که حدود 2 هزار نفر از آنها گردشگران خارجی بودند.
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور، 'آناند بونکرکائو' از مقام های پلیس تایلند، گفت پس از سونامی سال 2004 میلادی، بین چهار تا پنجهزار تماس از سوی بستگان مفقودی ها برای دریافت اجساد دریافت شد. حدود 400 جسد وجود دارد که ما نمی توانیم آنها را شناسایی کنیم.
این امکان وجود دارد این اجساد متعلق به گردشگران خارجی باشد که به تایلند سفر کرده اند. تایلند امسال در انتظار ثبت یک رکورد پذیرش 32 میلیون و 400 هزار نفری گردشگر خارجی است.
با توجه به همزمان بودن روزهای پایانی سال 2004 و آغاز جشن های کریسمس شمار قابل توجهی از کشته شدگان این حادثه را گردشگرانی تشکیل می دادند که در سواحل کشورهای جنوب شرق آسیا مشغول تفریح و استراحت بودند.

۱۳۹۵/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...