نسخه چاپی

اینترنت چگونه توانایی نوشتن را خراب می كند؟

محققان این پژوهش دریافته اند كه در بین این افراد كسانی كه به خواندن محتواهای اینترنتی معتاد هستند، متونی كه نوشته اند، از پیچیدگی كم تری برخوردار است و در طرف مقابل افرادی كه وقت خود را صرف خواندن مقالات آمادمیك و ادبیات می كنند در بالاترین درجه از پیچیدگی نوشتاری قرار دارند.

به گزارش نما به نقل از وب سایت کلیک: احتمالا همه کسانی که در حال خواندن این متن هستند، شوق و شعف خود از زمانی که برای اولین توانستند متنی را بخوانند به یاد می آورند یا لااقل مطمئن هستند که در آن زمان این اشتیاق باعث شده بود هر متنی را می بینند سریع برای اطرافیان خود بخوانند.

کافی است چند لحظه بی سوادی را تصور کنیم تا ببنیم چه وضعیت اسف باری برای مان رخ خواهد داد و چگونه از دنیا جدا و به فردی منزوی تبدیل خواهیم شد.

واقعیت این است که آن چنان که باید قدر سواد خواندن و نوشتن را نمی دانیم. پژوهش جدیدی که بر روی دانشجویان دانشگاه مشهور فلوریدا در رشته MBA انجام گرفته نشان داده که عادات خواندن می تواند بر نوشتن ما تاثیر بگذارد. برای این پژوهش محققان مجموعه ای از دست نوشته های افراد بر روی نامه های آن ها را را جمع آوری کردند تا نوع و پیچیدگی آن ها را بررسی نمایند. نامه ها از این جهت انتخاب شدند که معمولا هر کس سعی می کند بهترین جملات خود را در نامه برای فرد دیگر بفرستد.

محققان این پژوهش دریافته اند که در بین این افراد کسانی که به خواندن محتواهای اینترنتی معتاد هستند، متونی که نوشته اند، از پیچیدگی کم تری برخوردار است و در طرف مقابل افرادی که وقت خود را صرف خواندن مقالات آمادمیک و ادبیات می کنند در بالاترین درجه از پیچیدگی نوشتاری قرار دارند.

در این تحقیق بیش از ۱۴ معیار در رابطه با پیچیدگی نوشتاری دانشجویان بررسی شد. طول جملات و بندها از جمله این معیارها بودند. آن ها هم چنین با مقایسه ای تطبیقی میان این نوشته ها با نوشته های مجلات و روزنامه ها میزان پیچیدگی در هر یک از پاراگراف های نوشته شده توسط افراد را بررسی کردند.پروفسور داگلاس مدیر این تیم تحقیقاتی می گوید: اگر شما دائما وقت خود را صرف اینترنت کنید، نوشتن تان به طرز وحشتناکی افتضاح خواهد شد. واقعیت این است که مشتری های ثابت اینترنت تاثیرات فراوانی در حوزه نوشتاری خواهند پذیرفت.

نتایج این تحقیق در واقع بیانگر آن است که انسان تمایل دارد در صحبت کردن از ساختارهایی برای صحبت کردن استفاده کند که آن ها را مطالعه کرده است.

۱۳۹۵/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...